مقاله ها

تابلو چشم نظر

تابلو طرح چشم رزین اپوکسی کد kn64

تابلو چشم نظر

محتوا پنهان
1 تابلو چشم نظر
1.2 آموزش رایگان ساخت تابلو چشم نظر مدرن
1.4 انتخاب طرح تابلو
1.8 گام آخر
1.9 راهنمای خرید تابلو چشم نظر
1.10 جذاب ترین سبک های تابلو چشم نظر به چه صورت است؟
1.12 دلیل استفاده از تابلو چشم نظر چیست؟
یکی از المان های تزئینی مهم در هر دکوراسیون، همانطور که می دانید تابلوها هستند. اما برخی از تابلوها وجود دارند که هیچ زمانی از مد نمی افتند و آن هم تابلو چشم نظر است. تابلوهای چشم نظر از محبوب ترین المان های تزئینی هستند که محدودیتی در استفاده از آن ها وجود ندارد. پس در دکوراسیون خانه، اتاق خواب، سالن پذیرایی و حتی یک محیط کاری می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. بهتر است که در این مقاله برای آشنایی با نحوه ساخت تابلو چشم نظر با ما همراه باشید.

آموزش رایگان ساخت تابلو چشم نظر مدرن

شاید وقتی نام تابلو چشم نظر به گوشتان می خورد، چیزی شبیه به چشم نظرهای قدیمی به ذهنتان بیاید که از یک گوشه آویزان می شدند. اما قرار است شما را با به روزترین و مدرن ترین تابلوها آشنا کنیم که مورد پسند همه است و حتی خاص پسندان نیز آن ها را دوست دارند. ساخت تابلو چشم نظر معمولا کار سخت و دشواری است که نیاز به گذراندن آموزش های لازم دارد. بنابراین در این بخش ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید زیباترین تابلوهای چشم نظر را برای دیزاین دکوراسیون خود طراحی و آماده کنید.
تابلو چشم نظر در انواع متفاوتی طراحی می شود که یکی از جذاب ترین آن ها، تابلو رزینی چشم نظر است که بارها آن را در محیط های مختلف دیده اید. این دسته از تابلوها معمولا به دلیل نحوه ساخت متفاوتی که دارند قیمت بیشتری را نیز به خود اختصاص داده اند. اما با آموزش ساخت آن می توانید با کمترین هزینه یک تابلو رزینی چشم نظر زیبا داشته باشید که هنر دست خودتان باشد. معمولا به این دسته از تابلوها، تابلو چشم زخم نیز گفته می شود که کل افراد جهان به اهمیت و ارزش آن ها اعتقاد دارند.
پس بهتر است شما نیز یک تابلو چشم نظر جذاب در خانه و یا محیط کار خود برای دور کردن انرژی های منفی داشته باشید. این تابلوها نه تنها دکوراسیون زیباتری برای شما می سازند، بلکه باعث می شوند تا همیشه انرژی منفی از محیط شما دور شود و بتوانید زندگی بدون دغدغه و شاد را تجربه کنید. بنابراین بهتر است با آموزش رایگان ساخت تابلوهای چشم نظر مدرن و به روز با ما همراه باشید.

نحوه ساخت تابلو چشم نظر مدرن

نمی توان گفت که ساخت تابلو چشم نظر کار ساده ای است. چرا که این کار نیاز به گذراندن آموزش های لازم دارد. اما به جای آنکه هزینه زیادی را صرف کلاس های آموزشی کنید، در این مقاله با ما به صورت رایگان همراه شوید. چرا که ما به شما کمک می کنیم تا به زیباترین تابلوهای چشم نظر مدرن را بتوانید طراحی کرده و بسازید. بهتر است ایده های قدیمی را دور ریخته و با آموزش های جدید و به روز در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب طرح تابلو

قبل از هر چیزی باید تکلیف خودتان را روشن کنید که از چه نوع طرحی خوشتان می آید. طرح های متفاوتی از تابلو چشم نظر وجود دارد که با توجه به سلیقه خود می توانید آن ها را انتخاب کنید. سپس باید برای شروع کار به سراغ یک بیس چوبی مقاوم و محکم را انتخاب کرده و آماده کنید. این بیس چوبی می تواند مربع، دایره و هر شکلی باشد که به دنبال پیاده سازی طرح خود به روی آن هستید.
همچنین می توانید طرح چشم نظر را به صورت ساده به روی بیس چوبی خود پیاده کنید و مراحلی که در ادامه ذکر شده است را دنبال نمایید. برای ایجاد یک طرح متفاوت تر نیز در ابتدای کار می توانید دور کار را برجسته تر کنید که برای این کار به خمیر تکسچر نیاز است. پس باید دور کار خمیر تکسچر زده شود. اجازه می دهید تا خمیر خشک شود. بعد از آن می توانید به کمک چسب ورق طلا خمیر خشک شده را پوشش دهید تا زیبایی کار شما بیشتر شود.
قبل از استفاده از چسب ورق طلا نیز می توانید یک دور رنگ اکریلیک طلایی را به روی خمیر بزنید. این کار باعث می شود تا سطح کار شما تمیزتر شده و شفافیت کار بیشتر شود. همچنین می توان ورق طلا را به کمک یک تکه ابر به دور کار فیکس کرد تا لبه های کار مرتب باشند. سپس وقت آن رسیده است که مراحل ذکر شده در ادامه را دنبال کنید و به سراغ مواد رزینی رنگی خود بروید.
توجه داشته باشید که استفاده از خمیر تکسچر برای برجسته سازی دور تابلو شما به کار برده می شود و زیبایی کار را بیشتر می کند. اما استفاده از آن الزامی نیست و می توانید یک تابلو ساده داشته باشید که زحمت کمتری نیز دارد.

رنگ آمیزی اولیه بیس چوبی

بعد از آنکه بیس چوبی خود را در اندازه و ابعاد دلخواه برش زده و آماده کردید، وقت آن رسیده است که برای آن رنگ اولیه را بزنید تا بتوانید طرح خود را به روی آن پیاده کنید. برای این کار باید یک رنگ اکریلیک سفید رنگ را به روی چوب بزنید. این رنگ زمینه کار می شود. اگر قصد دارید برای زیبایی بیشتر کار خود از مواد رزینی در تابلو استفاده کنید، بهتر است که مواد رزین خود را نیز در این مرحله آماده کنید.
پس ابتدای کار باید به سراغ مواد رزین مشکی رنگ برویم. برای آن به اکلیل نیز نیاز است. سپس اکلیل ها را در مواد رزین ریخته و طرح اولیه را پیاده می کنیم که کاملا ساده است. حتما باید  توجه کنید که سطح کار شما یکنواخت و هم تراز باشد. چرا که باید طرح شما به روی یک سطح صاف پیاده شود. رزین مشکی را به آرامی از وسط کار شروع کرده و به روی بیس چوبی می ریزید.

ترکیب رنگ ها

بعد از آنکه رنگ مشکی ریخته شد، نیاز است تا به کمک یک جسم نوک تیز رنگ مشکی را در وسط کار یکدست کنیم. سپس از آبی تیره استفاده کرده و آن را نیز دوباره پخش می کنیم تا در تمامی بخش مورد نظر با توجه به طرح چشم نظر پخش شود و یکنواخت باشد. برای ایجاد کردن یک جلوه چشم گیر تر، در بخش میانی بهتر است به سراغ یک ابی روشن تر بروید. بعد از پخش کردن مواد رزینی و ترکیب کردن رنگ ها در کنار یکدیگر برای ایجاد طرح چشم نظر، وقت حباب گیری رسیده است.

حباب گیری رزین ها

اینجاست که برای تابلو رزینی چشم نظر باید به حباب گیری رنگ های رزینی بپردازید. تا کار شما تمیز و یکدست در بیاید. برای این کار به یک فندک اتمی نیاز است. سپس از فاصله مناسب فندک اتمی را به روی رزین گرفته و به آرامی حباب ها را از بین می برید. بهتر است بدانید که مرحله حباب گیری از حساسیت زیادی برخوردار است که باید ظرافت زیادی را در آن خرج کنید.
در ادامه باید به وسیله یک خلال دندان، از سمت مرکز به بیرون کار خطوطی را ایجاد کنید. البته بعد از هر بار استفاده از خلال دندان باید آن را با دستمال تمیز کنید تا سطح کار شما تمیز باشد و رنگ ها با یکدیگر ترکیب نشود.

گام آخر

برای نهایت کار، یک رزین بی رنگ به روی کل کار ریخته می شود تا سطح شیشه ای و یکدستی به وجود آید که زیبایی کار را دو برابر و تمیز تر می کند. این طراحی ساده ای از ساخت تابلو رزینی چشم نظر است که مورد پسند همه است و می توانید با توجه به سلیقه خود ایده های دیگری را نیز در آن پیاده کنید.
همچنین می توانید در بخش مرکزی چشم نظر، از انواع سنگ های تزئینی، سنگ ژئود و یا سنگ نمک استفاده کنید که زیبایی آن را چشم گیر تر می کند. البته لازم به ذکر است که استفاده از سنگ های تزئینی تنها به بخش مرکزی چشم نظر اختصاص پیدا نمی کند. می توانید در تمامی بخش های چشم نظر از سنگ های تزئینی و سایر وسایل تزئینی دیگر استفاده کنید و یا بخش های از آن را در میانه، وسط و یا کناره ها تنها با تجهیزات تزئینی پر کنید.
همه چیز در تزئینات این تابلو به سلیقه شما وابسته است. همچنین در برخی از مواقع می توانید از یک بیس چوبی مربعی شکل استفاده کرده و وسط آن را به چشم نظر اختصاص داده و اطراف آن را از وسایل تزئینی دیگر استفاده کنید و دو تابلو دیگر را در کناره های آن طراحی کنید که یک تابلو سه تیکه زیبا طراحی می شود. برای این کار تنها کافی است کمی سلیقه به خرج دهید تا بتوانید بهترین ایده را پیاده کنید.

راهنمای خرید تابلو چشم نظر

خرید تابلو چشم نظر مدرن در ابعاد و سایزهای متفاوت به راحتی امکان پذیر است. چرا که امروزه هنرمندان زیادی توانسته اند انواع تابلوهای فوق العاده زیبا را طراحی و به اجرا در آورند که مورد پسند همه است. بنابراین بهتر است بدانید که در خرید این تابلو، نمی توان به سراغ یک قیمت مشخص شده رفت. چرا که هر تابلو با توجه به ابعاد و اندازه، سایز و طرح پیاده سازی شده دارای قیمت متفاوتی می باشد.
پس در راهنمای خرید این دسته از تابلوها باید به نکات مهمی توجه کنید. از جمله این نکات، سایز و ابعاد تابلو، محلی که قرار است آن را نصب کنید، رنگ و دکوراسیون محیط مورد نظر، نوع طراحی تابلو و در نهایت بودجه ای است که قرار است برای آن خرج کنید. نمی توان گفت که تابلوهای ارزان قیمت مناسب تر هستند. چرا که این تابلو کار یک هنرمند است که با توجه به میزان ارزش آن به تابلو قیمت داده می شود.
بنابراین با توجه به راهنمای خرید می توانید زیباترین تابلو چشم نظر را خریداری کنید. حتی می توانید سلیقه خود را به کار گرفته و با آموزش رایگانی که ر اختیار شما قرار گرفت، یک تابلو چشم نظر زیبا و ظریف بسازید که هنر دست خودتان باشد. به کمک این تابلو می توانید دیزاین زیباتری داشته و  انرژی های منفی را از زندگی و یا محیط کار خود دور کنید. بهتر است بدانید که مرغوبیت ماده اولیه از مهم ترین راه های موفقیت این بیزینس است.
پس بهتر است در رابطه با خرید این تابلو و یا حتی ساخت آن به مرغوب بودن مواد اولیه توجه کنید که باعث می شود تا یک نتیجه کار بهتر داشته باشید.

جذاب ترین سبک های تابلو چشم نظر به چه صورت است؟

از حرفه ای ترین و لوکس ترین انواع تابلوهای چشم نظر که در طراحی های متفاوتی به اجرا در آمده اند، تابلوهای سه تکه مدل پله ای و یا ساده هستند که جدا از یکدیگر کنار هم نصب می شوند. بنابراین می توان آن ها را به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار داد و شاهد جلوه چشم گیر آن ها بود. البته بهتر است بدانید که نمی توان به صورت دقیق جذاب ترین تابلوها را معرفی کرد. چرا که این کاملا سلیقه ای می باشد و هر کس دارای سلیقه و نظر خاص خود است.
تنوع زیادی از انواع تابلوهای چشم نظر موجود هستند که چندین سال است مور پسند افراد زیادی قرار گرفته اند و از آن ها معمولا در تمامی محیط ها استفاده می شود. چرا که نظر هر بیننده ای را به خود جذب می کنند. پس بهتر است یک انتخاب درست و ایده آل داشته باشید تا از انتخاب خود پشیمان نشوید. در نظر گرفتن تمامی جوانب در ساخت این تابلو و یا خرید آن بسیار مهم می باشد.
از دسته جذاب ترین این سبک تابلو می توان به نمونه هایی اشاره کرد که در آن ها آیه های قرآنی نیز به کار برده شده است که به صورت چند تکه و یا حتی یک تکه طراحی شده اند و زیبایی آن ها اصلا قابل قیاس با هیچ طرح و نقش دیگری نیست.

قیمت تابلو چشم نظر

بهتر است بدانید که قیمت انواع تابلوهای چشم نظر یکسان نیست و نمی توانیم یک قیمت مشخص شده را برای هر نوع تابلو برای شما تعیین کنیم. چرا که این قیمت با توجه به فاکتورهای مهمی تعیین می گردد. از جمله مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت این تابلو می توان به مواد اولیه به کار برده شده در ساخت تابلو، نوع بیس ابتدایی (بوم نقاشی، چوب، شیشه و …)، سنگ های تزئینی، سازنده و برند تولید کننده، ابعاد و اندازه و هر فاکتور دیگری که در ساخت آن دخیل است اشاره کرد.

از آنجایی که این تابلو یک هنر جذاب است، قیمت گذاری برای آن کمی سخت و پیچیده می باشد. می توانید در سایت های به روز از قیمت های روز انواع این تابلوها اطلاع کسب کنید که به صورت متنوع برای خرید شما عزیزان تعیین شده است.

دلیل استفاده از تابلو چشم نظر چیست؟

جالب است بدانید که چشم نظر یا همان چشم زخم از نمادهای رایجی است که بیشتر مردم دنیا به آن اعتقاد دارند. به این منظور اغلب افراد دوست دارند از این دسته از تابلوها در محل کار و یا محیط زندگی خود استفاده کنند. در اصل به اعتقاد برخی از افراد، تابلوها، جواهرات و یا هر سمبلی که به روی آن چشم نظر وجود داشته باشد، باعث محافظت از انسان و جان و مال او می شود.
البته نمی توان گفت که همه باید به چشم نظر اعتقاد داشته باشند. چرا که اعتقاد به چشم نظر یک امر کاملا شخصی می باشد و نمی توان گفت که این امر کاملا صحت دارد و یا خیر. اما با توجه به این که نماد محافظت از جان و مال آدمی است اغلب افراد دوست دارند از آن در محیط مورد نظر خود استفاده کنند. همچنین بهتر است بدانید که علاوه بر این موضوع، این دسته از تابلوها از جذابیت چشم گیر و خاصی برخوردار هستند که هیچ گاه طرح و نقش آن ها قدیمی و تکراری نمی شود.
نشانه های مختلفی از چشم نظر در جواهرات، آویزها، تابلوها و سایر المان های دیگر وجود دارند که یکی از پرکاربرترین آن ها انواع تابلو چشم نظر است. بنابراین می توانید به راحتی این نوع تابلو را برای محیط کار و یا سالن پذیرایی یا حتی اتاق خواب خود تهیه کرده و از آن بهترین استفاده را داشته باشید. این تابلوها تاثیر زیادی در جلوه و نمای دکوراسیون و دیزاین محیط شما دارند.
همچنین می توانید به کمک آموزش رایگانی که در اختیار شما قرار داده شد، به درست کردن این دسته از تابلوها بپردازید و ایده های ناب را در ساخت آن ها به کار ببرید. این نوع تابلوها جذابیت چشم گیر دارند و نظر همه مخاطبین را به خود جلب می کنند. تنها کافی است بهترین ایده را در ساخت و طراحی انواع تابلو چشم نظر به کار ببرید که مدرن و به روز باشد.
به همین دلیل است که اغلب افراد به دنبال خرید آن ها می روند. این نماد همیشه شیک و جذاب بوده است و طرفداران خاص خود را دارد. از آنجایی که افراد به دنبال طراحی ها و نقش و نگارهایی هستند که همیشه مد باشد، به سراغ این دسته از تابلوها می روند که ممکن است گاهی افراد با توجه به اعتقادات خود آن ها را تهیه کرده و یا به دلیل علاقه شخصی به این طرح و رنگ باشد. پس خرید این دسته از تابلوها کاملا شخصی است

منابع:

نماد چشم و نظر در جواهرات، برای دوری از چشم زخم!

https://www.ardakala.ir/product/%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D9%BE%D8%B1-%D9%88-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D9%82/

https://celingallery.com/product-tag/decorative-eye-painting/

آموزش ساخت انواع تابلو چشم نظر

دیدگاهتان را بنویسید