مقاله ها

ساعت چوبی

ساعت چوبی رزینی طرح ساحل
اغلب افراد دوست دارند که برای دکوراسیون خانه خود سنگ تمام بگذارند. ولی نمی دانند که به سراغ چه نوع المان ها و وسایلی بروند. اگر همیشه به دنبال خاص ترین ها هستید، بهتر است به سراغ سبک چوبی بروید. استفاده از وسایل و تجهیزات چوبی در خانه فضای گرم و صمیمی تری ایجاد می کند. از انواع المان های تاثیرگذار می توان به ساعت چوبی اشاره کرد که به شکل های متنوعی روانه بازار شده است.
محتوا پنهان
2 به سراغ چه نوع ساعت چوبی بروم؟
3 انواع ساعت چوبی مدرن
4 خرید ساعت چوبی دست ساز
5 چگونه ساعت مناسب برای مکان خود را انتخاب کنم؟
6 ساعت چوبی دست ساز رزینی

به سراغ چه نوع ساعت چوبی بروم؟

ساعت های چوبی از انواع متنوع ترین وسایلی هستند که برای هر خانه ای لازم و ضروری است. این نوع ساعت به دلیل سبک خاص و جذابی که دارد دل همه را آب می کند. برای آنکه بتوانید با انواع ساعت چوبی آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که ما را دنبال کنید. چرا که در این مقاله قرار است با صرف اندکی وقت با سبک ساعت های چوبی آشنا شوید.
خاص بودن دکوراسیون شما به خودی خود اتفاق نمی افتد. برای زندگی در یک خانه و زندگی مدرن و به روز باید از ایده های بیشتری استفاده کنید و به سراغ سبک های خاص تر بروید. پس می توانید با عوض کردن کوچک ترین و در عین حال تاثیر گذار ترین وسیله خانه این کار را شروع کنید. آن هم چیزی جز ساعت دیواری نیست. ساعت دیواری در عین کوچک بودن، از اهمیت زیادی برخوردار است.
پس برای آنکه بدانید به سراع چه نوع ساعت چوبی بروید، بهتر است که با ما همراه باشید. ساعت چوبی با کیفیت ساخت بالا، ساعتی است که از بهترین نوع چوب ساخته شده باشد. چرا که این متریال باید در برابر رطوبت و شرایط مختلف سازگاری داشته و دچار خرابی نشود. بهترین ساعت چوبی ساعتی است که دچار تغییر رنگ نشود و سال های سال رنگ و طراحی خود را حفظ کند.
از آنجایی که با توجه به تنوع زیادی که ساعت های چوبی دارند انتخاب آن ها کمی سخت است، به شما پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا شما را با انواع ساعت های چوبی، ساعت های دست ساز، ساعت رزینی چوبی آشنا کنیم. در این بخش حتی نکات مهم که انتخاب را برای شما آسان تر می کنند ذکر شده است. پس می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کرده و یک دکوراسیون شیک و به روز داشته باشید.

انواع ساعت چوبی مدرن

ساعت چوبی به دلیل متریال ساختش که برگرفته از طبیعت است، همواره مورد طرفداری افراد قرار دارد. این ساعت ها به صورت کلی در انواع زیر طراحی شده اند که بیش از 100 ها مدل را شامل می شوند. این دسته از ساعت ها به دلیل ویژگی های متمایز کننده ای که دارند، نسبت به سایر ساعت ها برتر دانسته شده اند. آن هم به دلیل خاص بودن آن هاست.
انواع این دسته از ساعت ها، در قاب و فریم های چوبی و گاهی به وسیله رزین دست ساز، طراحی شده اند که معمولا بدون شیشه در بازار موجود هستند. ساعت های چوبی تمامی سلیقه ها را شامل می شود و از آن ها به عنوان ساعت تزئینی و یا برای استفاده در محیط نیز می توان استفاده کرد. ساعت های چوبی زیبایی محیط شما را دو برابر می کنند. ولی به صورت کلی می توان تنوع ساعت های چوبی را به شکل زیر دسته بندی کرد:

ساعت های چوبی رومیزی

از انواع ساعت های چوبی رومیزی آن هایی هستند که به دو پایه کوچک مجهز شده اند و از آن ها معمولا برای اتاق خواب، میز کار و میز تحریر استفاده می شود. این دسته از ساعت ها برای سالن پذیرایی انتخاب مناسبی نیستند. ساعت های رومیزی در انواع رنگ بندی های متنوعی طراحی و ساخته شده اند. این ساعت ها معمولا از قابلیت کوک کردن نیز برخوردار هستند و گاهی در آن ها دما سنج و رطوبت سنج نیز برای اتاق کودک استفاده می شود.

ساعت های چوبی دیواری

از رایج ترین انواع ساعت های چوبی دیواری می توان به نمونه هایی اشاره کرد که همه شما بارها انواع آن ها را در خانه دیده اید. این ساعت ها نصب آسانی دارند و یک انتخاب ایده آل می باشند. نکته مهم در رابطه با این دسته از ساعت ها این است که اغلب از آن ها در خانه های کوچک تر استفاده می کنند.

ساعت های چوبی ایستاده

این دسته از ساعت های چوبی به صورتی طراحی شده اند که همانطور که از نام آن ها پیداست، به دو یا سه پایه تجهیز شده اند که به وسیله آن ها می ایستند. این ساعت ها معمولا در تنوع زیاد در ابعاد و اندازه متفاوت طراحی شده اند که می توانید آن ها را با توجه به سلیقه خود تهیه کنید. نکته مهم ایجاست که این نوع ساعت برای خانه های بزرگ و سالنی شکل مناسب تر است.

ساعت چوبی دست ساز

انواع ساعت های دست ساز با ظرافت خاصی طراحی شده اند. این ساعت ها فوق العاده خاص اند و طراحی آن ها با سایر ساعت ها زمین تا آسمان متفاوت است. ساعت های دست ساز معمولا دارای عقربه های چوبی نیز می باشند. در برخی از آن ها نقش و نگارهایی نیز به چشم می خورد. می توانید این ساعت را در انواع دیواری، رومیزی و ایستاده تهیه کنید. البته بهتر است بدانید که ساعت های دست ساز دارای قیمتی به مراتب بیشتر هستند.

ساعت چوبی تزئینی

نمونه های تزئینی این دسته از ساعت ها نیز در تنوع زیادی ساخته شده است. این ساعت ها همانطور که از نام آن پیداست تنها جنبه تزئینی دارند و از آن ها معمولا برای تمامی بخش های خانه بیشتر اتاق خواب استفاده می کنند. ساعت های تزئینی در نمونه های لوکس و مدرن طراحی شده اند.

ساعت چوبی سلطنتی

شاید تصور ساعت های چوبی سلطنتی برایتان کمی سخت باشد. ولی بهتر است بدانید که این دسته از ساعت ها معمولا از کنده کاری های بیشتری برخوردار هستند. همچنین سلیقه  های خاص را شامل می شوند. چرا که اغلب افراد به دنبال ساعت های نسبتا ساده تر هستند. اگر سبک خانه شما سلطنتی است، می توانید به سراغ خرید ساعت های چوبی سلطنتی بروید که دکوراسیون شما را کامل می کنند.

خرید ساعت چوبی دست ساز

اکنون که تا اینجا با ما همراه بودید، پس حتما توانسته اید نیاز خانه خود را به یکی از انواع ساعت های چوبی پیدا کنید. همانطور که ذکر شد، ساعت های چوبی به خودی خود خاص و زیبا هستند و دکوراسیون شما را چشم گیر تر می کنند. اما اگر هزینه ای که قرار است صرف کنید برای شما اهمیتی ندارد، بهتر است به سراغ خرید ساعت چوبی دست ساز بروید. این دسته از ساعت ها از ظرافت ایده آل و جذابی برخوردار هستند که قابل قیاس با هیچ نمونه دیگری نمی باشند.
این که هر بانویی دوست دارند وسایل و تزئیناتی که در خانه اش استفاده می کند خاص و یونیک باشد کاملا طبیعی است. بنابراین اگر دوست دارید ساعتی تهیه کنید که در هیچ خانه دیگری آن را نبینید، بهتر است به سراغ خرید ساعت های دست ساز چوبی بروید. این ساعت ها به صورت سفارشی و مختص شما نیز طراحی و ساخته می شوند. که می توانید از آن ها مطابق با سلیق خود استفاده کنید.
ساعت های دست ساز محکم و مقاوم هستند و آن ها را با تضمین کیفیت می توانید تهیه کنید. همانطور که ذکر شد، ظرافت و زیبایی در این ساعت ها خاص و منحصر به فرد است. همچنین قیمت نیز در آن ها کمی بالاتر است. چرا که آن ها زیر دست یک استاد حرفه ای ساعت ها طراحی و به صورت دستی بدون دخالت سایر ابزارها طراحی و ساخته شده اند. این ساعت ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند.
این دسته از ساعت ها نمای خانه شما را دوبرابر چشم گیر تر می کند. همچنین یک زندگی خاص و مدرن را به شما هدیه می دهد. این ساعت ها هنر دست و یکی از مهم ترین صنایع دستی محسوب می شوند که دکوراسیون شما را کامل تر می کنند. این ساعت ها خانه شما را شیک و جذاب می کنند.

چگونه ساعت مناسب برای مکان خود را انتخاب کنم؟

برای آنکه بتوانید ساعت مناسب برای مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید، نکات مهم و کاربردی را در اینجا به شما آموزش می دهیم. به این صورت می توانید یک تصمیم گیری و انتخاب عالی با توجه به تنوع ساعت های چوبی داشته باشید. همه انواع ساعت های چوبی در نوع دو موتوره و تک موتوره قابل تهیه می باشند. از جمله مهمترین این نکات به شرح زیر هستند:
  • اولین نکته ای که به شما آموزش داده می شود، توجه به مکان مورد نظر است. برای نمونه قصد خرید ساعت چوبی برای چه نوع محیطی را دارید. این دسته از ساعت ها برای خانه، محیط کار، اداره جات و هر جایی که به دکوراسیون آن اهمیت می دهید مناسب است. پس در این بخش باید بدانید که ساعت را برای اتاق خواب، پذیرایی و یا اتاق کار می خواهید. بر این اساس بدانید که ساعت های چوبی رومیزی برای اتاق کار و اتاق خواب مناسب تر هستند. همچنین ساعت های دیواری و ایستاده مناسب سالن پذیرایی اند. البته اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است می توانید از ساعت های دیواری و یا ایستاده نیز استفاده کنید.
  • سایز ساعت خود را در نظر بگیرید. سایز ساعت باید با توجه به اندازه محیط انتخاب شود. ساعت های بزرگتر برای اتاق خواب و یا سالن پذیرایی بزرگ مناسب است و نمای بیشتری دارد. ولی برای اتاق خواب و یا سالن های کوچک بهتر است به سراغ ساعت های چوبی کوچک تر بروید.
  • اگر فضای خانه و اتاق شما از المان ها و تزئیات زیادی برخوردار است، بهتر است که برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا به سراغ ساعت چوبی ساده تر بروید. این کاملا برعکس عمل می کند. اگر دکوراسیون شما ساده و لوکس است، می توانید از ساعت های دست ساز نقش و نگار دار نیز استفاده کنید. البته ساعت ساده و کلاسیک نیز مناسب است.
  • اگر برای خرید ساعت چوبی برای مغازه، اداره و یا دفاتر خود اقدام کرده اید، بهترین انتخاب ساعت های رومیزی و یا دیواری ساده هستند که فضای کمتری را اشغال می کنند.
  • توجه به شکل ظاهری ساعت دیواری که در انواع گرد، مربع، مستطیل و شکل های خاص طراحی و ساخته شده است. پس باید به سبک ساعت دقت کنید.
  • داشتن موتور بی سر و صدا یا همان آرام گرد از مهم ترین ویژگی های یک ساعت است. پس بهتر است که این نکته مهم را در اولویت قرار دهید.

ساعت چوبی دست ساز رزینی

مدتی است که مواد رزینی به روی انواع المان های تزئینی استفاده می شوند. همه شما بارها انواع ساعت های چوب دست ساز رزینی را دیده اید. این ساعت ها حتی در عقربه نیز از چوب های نازک بهره برده اند. معمولا برای خاص تر نشان دادن این ساعت ها، به روی آن ها مواد رزینی ریخته می شود. گاهی آن ها در نوع ساده و با مواد بی رنگ تنها براق و به صورت شیشه ای می شوند.
اغلب نیز طراحی های خاصی در صفحه ساعت ایجاد می شود که همه آن ها هنر دست است. سپس به روی آن ها مواد رزینی ریخته می شود. این مواد سطح ساعت را براق و شیشه ای مانند می کنند که به دکوراسیون شما جلوه خاصی می دهند. اگر به دنبال یک دکوراسیون خاص هستید، پیشنهاد ما به شما خرید یک ساعت دست ساز چوبی رزینی است. این ساعت ها زیبایی به خصوصی دارند و به دلیل هزینه نسبتا بالایی که دارند در همه جا یافت نمی شوند.
ساعت های رزین دار برای تمامی بخش های خانه مناسب است. پس اگر به این سبک علاقه دارید می توانید آن ها را برای اتاق خواب و سالن پذیرایی خود با توجه به نکات مهمی که در زمان انتخاب باید به آن ها توجه کنید خریداری کنید. این دسته از ساعت ها مقاومت بالایی دارند و در برابر شرایط محیطی دچار آسیب نمی شوند. همچنین با محیط زیست سازگار اند. پس نگران موادی که در ساخت آن به کار برده شده است نباشید.
پس اگر هزینه ای که باید صرف کنید برایتان اهمیت ندارد، و تنها خاص بودن دکوراسیون برایتان مهم است، خرید این دسته از ساعت های چوبی به شما پیشنهاد می شود. این ساعت ها را می توانید با توجه به رنگ دکوراسیون خود تهیه کنید و از جلوه و نمایی که در خانه ایجاد می کنند حیرت زده شوید. در انواع این دسته از ساعت های چوبی طرح های خلاقانه ای به کار برده شده است که هر یک زیبایی به خصوص خودشان را دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید