دکوراسیون رزینی, رزین, مقاله ها

نحوه ساخت رزین برای میز

نحوه ساخت رزین برای میز

نحوه ساخت رزین برای میز دارای مراحل مختلفی می باشد. همان طور که می دانید امروزه استفاده از رزین اپوکسی برای ساخت تجهیزات مختلف دکوراسیون منزل بسیار کاربرد دارد و میزهای رزینی جزو جذاب ترین پر فروش ترین میز ها محسوب می شوند. زیرا جلوه ای خاص و بسیار منحصر به فرد دارند.

به طور کلی رزین یک ماده ی طبیعی شفاف می باشد که دارای رنگ های مختلف از جمله: زرد، قهوه ای، سفید بی رنگ و غیره می باشد.
رزین ها به شکل طبیعی از ترشح درختان مانند کاج و یا بریده شدن پوست همین درختان به وجود می‌آیند اما در مقابل رزین های مصنوعی نیز وجود دارند. رزین های مصنوعی و غیر طبیعی شامل رزین پلی استر، رزین پلی کربنات، رزین آلکید، رزین پلی آمید، رزین پلی اورتا،ن رزین اکریلیک، رزين اپوکسی و غیره می باشند. البته در صنعت نجاری و ساخت و ساز انواع میز و دکوراسیون های چوبی معمولاً از رزین اپوکسی استفاده می شود.
اپوکسی نوع بهبود یافته ی رزین به حساب می آید و مانند مایع می باشد تمام اپوکسی ها دارای دو بخش مختلف هستند رزین و عامل پخت. وقتی که این دو بخش با یکدیگر واکنش نشان می‌ دهند فرایند سخت شدن اتفاق می‌ افتد. در واقع اپوکسی را می توان جزو بهترین چسب ها برای کاربرد های صنعتی و نجاری به شمار آورد. زیرا قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند و به خوبی فضا های خالی را پر می کنند.

مشخصات رزین اپوکسی:

رزین اپوکسی دارای مقاومت بالا در برابر اسید ها و عوامل مکانیکی می باشد. در نتیجه در امر نحوه ساخت رزین برای میز از آن استفاده می‌ کنند و جزو موارد مهم به حساب می آید. البته رزین این چسبندگی بالایی دارد و به آسانی و به سرعت به سطوح مختلف می چسبد و از همه مهم تر این است که رزین نارسانا می باشد. و به همین علت تمامی چربی ها و آلودگی ها به راحتی از روی آن زوده خواهند شد.

نحوه ساخت رزین برای میز:

استفاده از رزین برای میز باعث زیبایی دو چندان میز خواهد شد و می تواند به دکوراسیون منزل شما جلوه ای منحصر به فرد تر از همیشه ببخشد. این کار دارای مراحل مختلفی می باشد.

سنباده زنی چوب:

در ابتدا باید سطح چوب به خوبی سنباده زده شود و یک سطح صاف و هموار به وجود بیاید. زیرا سطح خشن و زبر چوب باعث می شود که اپوکسی به خوبی به آن نفوذ پیدا نکند. توجه داشته باشید که سنباده زنی را هم جهت با بافت چوب مورد نظر انجام دهید. پس از این کار باید هرگونه گرد و غبار از روی سطح چوب را بردارید و می توانید برای این کار از دستمال میکروفایبر استفاده کنید.

ساخت رزین:

در این مرحله باید به ساخت رزین بپردازید. و در ابتدا باید رزین و اپوکسی را با یکدیگر مخلوط کنید سعی کنید که این کار را در یک محیط عاری از گرد و غبار انجام دهید زیرا ورود گرد و غبار به این ترکیب باعث می شود که رزین شفافیت خود را از دست بدهد.
بعد از اینکه رزین و اپوکسی به خوبی مخلوط شدند باید یک لایه از آن را روی چوب بریزید. فراموش نکنید که به محض مخلوط شدن و آماده شدن ترکیب، باید از آن استفاده کنید. زیرا گذر زمان باعث می‌ شود که چسبناکی این ترکیب از بین برود.

نقش چوب گردو و رزین سفید

می توانید در این مرحله با استفاده از قلم موی فومی ماده را با حرکت رفت و برگشت روی سطح چوب پخش کنید. اگر در حین کار حبابی روی سطح کار به وجود آمد با استفاده از حرارت سشوار حباب را از بین ببرید. بعد از اینکه لایه اول را زدید ۴ ساعت به چوب فرصت دهید تا کاملاً خشک شود بعد از اینکه لایه اول خشک شد یک لایه دیگر روی آن بزنید. این لایه مانند و محافظ عمل می کند بعد از این که آخرین لایه را زدید ۲۴ تا ۳۶ ساعت باید به طول زمان دهید تا کاملا خشک شود.

دیدگاهتان را بنویسید