چوب, دکوراسیون چوبی, مقاله ها

چوب گردو و کاربرد آن

چوب گردو و کاربرد آن

شناخت چوب گردو و کاربرد آن باعث می شود که بتوانید در زمینه ی سازه های چوبی در دکوراسیون منزل آگاهی بیشتری کسب کنید. و قادر باشید انتخاب های مناسبی در این زمینه داشته باشید. به طور کلی چوب گردو جزو محبوب ترین و زیبا ترین چوب های طبیعی موجود در جهان می باشد. که ظاهری بسیار زیبا دارد و دارای نقش های طبیعی زیادی روی سطح خود می باشد. که وجود این نقش‌ های طبیعی باعث زیبایی دو چندان دکوراسیون منزل شما خواهد شد.
این ظاهر زیبا و طبیعی و خاص باعث شده است که چوب درخت گردو جزو چوب های گران قیمت به حساب بیاید و به همین علت معمولاً به عنوان روکش چوبی از آن استفاده می کنند. استفاده از روکش چوب گردو باعث می شود که سازه ی چوبی شما قیمت مقرون به صرفه تری پیدا کند و در عین حال ظاهر زیبای چوب گردو را داشته باشد. اگر بخواهیم از لحاظ دسته بندی چوب گردو را بررسی کنیم باید بگوییم که در رده ی چوب های نیمه سخت قرار می گیرد و دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی نیز می باشد. همین موضوع سبب می‌ شود که بتوان از این چوب برای ساخت انواع مبلمان و میز ناهارخوری و تخت خواب و غیره استفاده کرد. که جزو موارد مهم در امر شناخت چوب گردو و کاربرد آن محسوب می شود.

ویژگی های چوب گردو:

برای آشنایی بیشتر با چوب گردو و کاربرد آن باید به شناخت دقیقی از چوب گردو دست پیدا کنید. چوبِ گردو بافت بسیار ریزی دارد و الیاف آن صاف می باشد.
البته بافت این چوب در عین‌حال که ریز است، کاملاً زبر و خشن می باشد و دارای گره ها و بی نظمی های روی سطح خود نیز هست. که این موارد به صورت متراکم روی چوب قرار دارند. و همین ویژگی سبب شده است که چوب گردو بافت و ظاهری منحصر به فرد داشته باشد. درخت های گردو انواع مختلفی دارند و هر یک از این درخت ها بر اساس نوع خود دارای چوب های مختص به خود می باشند. به طوری که نمی توان تمامی چوب های گردو را یکسان و شبیه به هم دانست. بلکه رنگ آن ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال چوب درخت گردوی آمریکای شمالی دارای رنگ قهوه ای تیره می باشد.
اگر بخواهیم به صورت کلی از نظر جنس این چوب را بررسی کنیم باید بگوییم که در رده ی چوب های سخت قرار می گیرد. درست است که این چوب مقاومت و استحکام زیادی دارد اما بهتر است که در محیط های مرطوب و یا خیلی گرم از آن استفاده نکنید. زیرا فضای باز، رطوبت و گرمای زیاد باعث پوسیدگی چوبِ گردو خواهد شد. از مهم ترین مزایای چوب گردو می توان به اره و رنده آسان، قابلیت چسب خوری و میخ خوری آسان و فرم گیری آسان آن اشاره کرد.

چوب گردو و کاربرد آن:

به دلیل اینکه چوب گردو خاص، پر نقش و نگار و بسیار زیبا می باشد، در سازه های هنری و لوازم چوبی مختلف و محصولات تزئینی و فانتزی مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت انواع مبلمان، میز ناهار خوری، تخت خواب ها،‌ میزهای تلویزیون و موارد این چنینی نیز به وفور از چوب گردو استفاده می شود. زیرا اکثر افرادی که دارای سلیقه گران قیمت و زیبا هستند به طور کامل به ویژگی های استثنایی چوب گردو و کاربرد آن واقف می باشند. علاوه بر این می توان برای پارکت، کفپوش، کابینت های مختلف، حتی آلات موسیقی نیز از چوب های گردو استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید