چوب, درباره چوب

چوب بامبو را بهتر بشناسید

چوب بامبو را بهتر بشناسید

چوب بامبو را بهتر بشناسید

بامبو درخت نیست ، بلکه علفی است که هیچ ماده چوبی در ساقه آن وجود ندارد. اما ما شاهد استفاده بیشتر از این گیاه در وسایل چوبی و به عنوان جایگزین یا مکمل “چوب خوب” هستیم. و من موارد بسیار زیبا بامبو را دیده ام. با ما همراه باشید تا هرآنچه که نیاز است تا چوب بامبو را بهتر بشناسید .

این گیاه که دقیقاً شبیه میله های ماهیگیری بامبو است ، فقط بزرگتر است ، به روش مشابه درختان برداشت می شود. ساقه گرد و توخالی ، با بخشهای بسته ، از طول به صورت نوارهایی باریک اره می شود که سپس به قطعات مقطع مستطیل ساخته می شوند که انحنا را خارج می کنند.

نوارها سپس به هم چسبانده می شوند و به روکش چسبانده می شوند و به صفحات “تخته سه لا” می چسبند که شبیه چوب هستند و رفتار آنها بسیار شبیه است.

بسیاری از گونه ها

بیش از 1000 گونه بامبو وجود دارد. خصوصیات و شکل ظاهری انواع بامبو بسیار متفاوت است. در اینجا سردرگمی نهفته است زیرا مردم مواد یکی از تأمین کنندگان را امتحان کرده و آن را پسندیده اند ، اما متوجه شده اند که یک تأمین کننده دوم یک محصول متفاوت دارد که به همان اندازه نیز کارایی ندارد.

به طور خلاصه ، همه بامبو یکسان نیستند و مانند چوب ، از نظر گونه از نظر شکل ظاهری و خصوصیات زیادی با هم متفاوت هستند. توصیه من این است که تامین کننده خود را به خوبی بشناسید.

رشد سریع

درخت بامبو خود بسیار سریع رشد می کند و به همین ترتیب نویدبخش تأمین نیاز به فیبر در بسیاری از مناطق جهان ، به ویژه مناطق گرمسیری است ، جایی که رشد درخت بر پایه چوب بسیار طولانی می شود. یک درخت بامبو می تواند در عرض 4 سال به 40 فوت و قطر بیش از 6 اینچ برسد و در چند سال دیگر ، اگر شرایط رشد مناسب باشد ، می تواند به ارتفاع 90 فوت و قطر تقریبا 2 فوت برسد.

هنگام برداشت ، سیستم ریشه جوانه هایی می فرستد که گونه ها را با دخالت کمی در انسان ماندگار می کند. برخی از جنگل های چمنزار “وحشی” هنوز هم ادامه دارند ، اگرچه قطر بیشتر ساقه ها نسبتاً کوچک است. در بسیاری از مناطق جهان ، بامبو در مزارع تحت مدیریت کشت می شود.

خواص بامبو

یکی از موارد اینکه باعث می شود چوب بامبو را بهتر بشناسید خواص بامبو می باشد. خصوصیات گونه های مختلف بامبو می تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال ، بامبو کلکته وقتی تغییر می کند که رطوبت نزدیک به بلوط باشد ، ثبات دارد ، اما برخی از انواع بامبو دو برابر شده و متورم می شوند. همه چوب های تخته سه لا بامبو یا تخته سه لا خصوصیات و ویژگی های مورد نیاز شما را ندارند.

اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع سرمایه گذاری با دیگران که از همان گونه بامبو از همان تأمین کننده استفاده می کنند صحبت می کنید. بعلاوه ، اطمینان حاصل کنید که تأمین کننده شما بدون اطلاع شما در حال تغییر گونه نیست. به دلیل پتانسیل حرکت زیاد بامبو ، شما باید توجه ویژه ای به دستیابی و نگهداری صحیح داشته باشید.

تکه بامبو شامل نوارهای باریک و بلند است که به هم چسبیده شده اند و روکش سطح را تشکیل می دهند.

یک تصویر واقعی

اکثر مردم معتقدند که بامبو بسیار انعطاف پذیر و سبک است. با این حال ، محصولات بامبو مانند آنچه در تصویر نشان داده شده است در واقع به اندازه سنگین و در خم شدن به اندازه بلوط است. برش و بستن این ماده با اتصال دهنده های فلزی یا چسب آسان است.

با شروع درخواست بیشتر از بامبو برای مصرف کنندگان ، ما باید کار با این گیاه را یاد بگیریم ، حتی اگر اکثر ما در رگهای خود خاک اره داشته باشیم. خرید دقیق ، کنترل و نظارت بر رطوبت به ما اطمینان می دهد که با افزودن بامبو به کارنامه خود هیچ مشکلی اساسی نخواهیم داشت.

 

 

چوب بامبو را بهتر بشناسید دستهای جادویی

فروشگاه دستهای جادویی – درباره چوب ها

تراکم

تراکم بامبو حدود0.6 گرم بر سانتی متر مکعب است که شبیه بلوط است. از آنجا که پانل های بامبو 100 درصد بامبو خواهند بود ، کمی سنگین تر از پانل تخته سه لا بلوط با ضخامت مشابه هستند ، زیرا بیشتر تخته سه لا بلوط از گونه های تراکم کمتری برای کاشی های داخلی استفاده می کند.

خشك كردن

بامبو همیشه در محل تولید خشک خواهد شد. خشک کردن کار سختی نیست. جمع شدگی در خشک شدن شبیه بلوط است اما تفاوت کمی بین جمع شدگی شعاعی و مماسی وجود دارد.

چسب و ماشینکاری

بامبو کلکته (و بسیاری دیگر از بامبوها) هنگام ساخت یک محصول چند لایه چسب را به خوبی انجام می دهند. چگالی زیاد به این معنی است که سطوح باید به خوبی آماده شوند. برای تعیین بهترین میزان پخش چسب ممکن است به برخی آزمایشات نیاز باشد. احساس شخصی من این است که هنگام چسباندن تکه های بامبو ، یک گزینه عالی برای فروشگاه های مبلمان و وسایل چوبی است.

گزارش شده است که ماشین کاری بامبو بسیار خوب است ، اما با تغییر گونه ها ، تنوع ایجاد می شود.

ثبات

رابطه بین رطوبت نسبی بامبو کلکته تقریباً با جداول استاندارد مورد استفاده برای چوب یکسان است. بعلاوه ، جمع شدگی مشابه بلوط است ، با 3 درصد و در نتیجه 1 درصد تغییر اندازه. با این حال ، جمع شدگی و تورم اساساً در جهت شعاعی و مماسی (در جهت های دانه) یکسان هستند. با استفاده از ساخت تخته سه لا یا چند لایه تعدیل می شود. به طور خلاصه ، باید بامبو را به دقت رطوبت ذخیره سازی ، درست مثل بلوط و سایر چوبهای خوب ، کنترل کرد. از آنجا که این عاقلانه است که بامبو را در معرض محیط خشک تر ، به ویژه در زمستان قرار دهید ،

از نظر طولی ، این گونه بامبو دقیقاً چوب کوچک و متورم نمی شود.

استحکام – قدرت

کمی بیشتر از بلوط قرمز است سختی 1.1 تا 2.9 است که باز هم کمی بالاتر از بلوط است.

هر آنچه که لازم بود تا چوب بامبو را بهتر بشناسید گفتیم امیدوارم نهایت استفاده را برده باشید.

چوب بامبو را بهتر بشناسید

دستهای جادویی

برای مشاهده و سفارش انواع محصولات رزینی و چوبی به فروشگاه دستهای جادویی مراجعه فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه ددستهای جادویی پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

https://www.instagram.com/magicalhands.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید