چوب, دکوراسیون چوبی, مقاله ها

خرید میز چوبی

میز چوبی طرح رزین

چوب یکی از زیبا ترین عناصر طبیعت می باشد که می توان با استفاده از آن لوازم خانگی و دکوراسیون های مختلف جذابی را تهیه کرد. میز های چوبی یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین لوازمی می باشند که از چوب تهیه می‌ شوند. و سالانه افراد زیادی برای تکمیل دکوراسیون منزل محل کار فروشگاه و سایر مکان ها اقدام به خرید میز چوبی می کنند.

یکی از پرکاربرد ترین میزهای چوبی موجود در بازار میز ناهار خوری می باشد. در گذشته استفاده از میز ناهارخوری به عنوان یک کالای لوکس به حساب می‌ آمد و فقط جهت زیبا تر کردن دکوراسیون منزل بود. اما امروزه میز های ناهارخوری کاملا کاربردی و کارآمد هستند و در منازل کوچک و بزرگ انواع میزهای ناهارخوری را مشاهده می کنید. علاوه بر این در رستوران ها، کافه ها و سایر مکان هایی که اجتماعات مختلف در آن ها در رفت و آمد هستند میز های ناهارخوری با اشکال مختلف دیده می شود. نشستن پشت میز ناهارخوری و میل کردن غذا در چنین شرایطی باعث می شود که سلامت فیزیکی بدن فراهم شود و شما دچار کمر درد و مشکلات ناشی از نشستن نامتوازن روی زمین نشوید.

به غیر از میز ناهار خوری میز های دیگری مانند میز تلویزیون، میز تحریر، میز عسلی، میز مبلمان و غیره نیز ممکن است که از چوب تهیه شوند. اکنون می‌ خواهیم به این امر بپردازیم که چه نوع چوب هایی برای تهیه انواع میز مناسب هستند.

میز چوبی دونفره با پایه های فلزی ایکس

انواع چوب مناسب برای خرید میز چوبی:

همان گونه که درخت های متنوع و زیادی در طبیعت وجود دارند، در تنه ی هر یک از این درخت ها نیز چوب متفاوت از دیگری دیده می شود. که این امر باعث می‌ تا شود چوب های متنوع و زیادی داشته باشیم. برای خرید میز چوبی می توان آگاهی دقیقی نسبت به انواع چوب های کاربردی در این امر پیدا کرد.

چوب بلوط:

یکی از پر کاربرد ترین چوب هایی که برای تهیه ی میز از آن استفاده می کنند و اکثر افرادی که قصد خرید میز چوبی را دارند تاکید زیادی روی این چوب می کنند چوب بلوط است.

معمولا میز های کلاسیک با استفاده از چوب های بلوط ساخته می شوند. که کاملا فشرده و محکم می باشند.

مقاومت چوب بلوط باعث شده است که میز های تهیه شده از این چوب در برابر ضربه های مختلف مقاوم باشند تا سالیان طولانی دوام داشته باشند. چوب های بلوط رنگ قهوه ای روشن و گاهی تیره دارند و بافت و نقش نگار هایی که روی آن ها وجود دارد نیز درشت می باشد.

چوب بلوط ضمن داشتن مقاومت در برابر ضربه و فشار در برابر رطوبت نیز کاملا مقاوم است. و برای میز ناهار خوری انتخاب فوق العاده مناسبی می باشد.

چوب راش:

یکی دیگر از چوب هایی که می توان برای خرید میز چوبی روی آن حساب ویژه ای باز کرد، چوب راش می باشد. این چوب به وفور در جنگل های ایران یافت می شود و رنگ آن نیز کرم مایل به قرمز است.

چوب راش در رده ی چوب های نیمه سنگین قرار می گیرد و در برابر حشرات و قارچ ها مقاومت بالایی دارد. و در اثر مجاورت با رطوبت نیز به ندرت دچار آسیب خواهد شد.

چوب گردو:

اگر قصد خرید میز چوبی را دارید خرید میز چوبی تهیه شده از چوب گردو را به شما پیشنهاد می کنیم. چوب گردو جزو مقاوم ترین و باکیفیت ترین چوب ها می باشد‌. علاوه بر این جلوه و زیبایی بسیار بالایی نیز دارد و بافت آن نیز کاملا صیقل پذیر است. و به راحتی به ابعاد و شکل های مختلف در می آید. چوب گردو در برابر کشش، فشار و خم شدن نیز کاملاً مقاوم است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید