رزین

همه چیز راجع به رزین پلی استر

رزین پلی استر چیست؟

رزین‌ پلی استر از آنجا که در حجم انبوه تولید می‌شود و ترکیب شیمیایی و خواص نهایی کنترل شده‌ای دارد، دارای تنوع بسیار زیادی می‌باشد.
انواع رزین‌های مصنوعی پایدارتر، قابل پیش بینی تر و یکنواخت تر از رزین‌های طبیعی هستند چون تحت شرایط کنترل شده ساخته می شوند و امکان تولیدات ناخالص در آن وجود ندارد.
آنها از طریق ترکیب کردن مواد شیمیایی در آزمایشگاه ساخته می شوند و نتیجه واکنش تشکیل ترکیبات چسبناک است. این ماده می تواند در تولید پلاستیک، رنگ و بسیاری از مواد مشابه بجای رزین طبیعی مصرف شود.

از اکسسوری محصولات رزینی ما دیدن کنید.

انواع رزین:

  • رزین‌ پلی‌استر
  • رزین اپوکسی
  • رزین‌ وینیل‌استر
  • رزین فنولیک
  • رزین‌ پلی‌استر
همه چیز درباره رزین پلی استر

رزین پلی استر و انواع آن

ویژگی رزین چوب:

رزین پلی استر مبل ترکیبی جدید از جنس پلاستیک است که در مبل سازی بجای چوب منبت کاری شده استفاده می شود. رزین هم مانند بسیاری از مواد دارای کیفیت های متفاوت است ولی در صورت استفاده از مواد مرغوب میتوان مبلی با کیفیت خوب، طراحی زیبا، مقرون به صرفه تولید کرد که در برابر عواملی چون خرابی زود هنگام و پوسیدگی مقاوم باشد.

نیز به این نکته باید توجه کرد که رزین با بهترین و عالی ترین کیفیت به هیچ عنوان نمیتواند جای چوب را بگیرد و بیشتر جنبه دکوری می تواند داشته باشد تا استفاده کاربردی.

از محصولات رزینی ما دیدن کنید.

رزین پلی استر:

رزین پلی استر - دستهای جادویی

همه چیز راجع به رزین پلی استر

رزین‌ پلی استر، رزین‌های مصنوعی هستند که از واکنش اسید‌های آلی دو عاملی و الکل‌های چند عاملی به دست می‌آیند. مالِیک اندرید با دو گروه عاملی اسیدی ماده اولیه معمول برای تولید رزین پلی استر می‌باشد. رزین‌های پلی استر در ساخت مواد قالب سازی، به عنوان تونر در چاپگر لیزری و به عنوان پیونده در رنگ‌های پلی استری کوره استفاده قرار می‌گیرد.

پنل‌های دیواری ساخته شده از رزین پلی استر تقویت شده با فایبر گلاس به‌ طور معمول در رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و سایر مکان‌هایی که احتیاج به دیوارهای قابل شستشو دارند استفاده می‌شوند.

رزین‌های پلی استر غیراشباع پلیمرهای تراکمی تشکیل یافته از واکنش الکل‌های پلی هیدریک با اسیدهای کربوکسیلیک دو عاملی می‌باشند. پلی اُل‌های معمول شامل گلیکول‌هایی مثل اتیلن گلیکول می‌باشند. اسیدهای استفاده شده عمدتاً فتالیک اسید و مالیک اسید می‌باشند.

درحین واکنش آب که محصول جانبی واکنش می‌باشد به‌طور مداوم حذف می‌شود تا واکنش به سمت کامل شدن پیش رود. استفاده از پلی استرهای غیراشباع و افزودنی‌هایی مثل استایرن گرانروی رزین را کاهش می‌دهد.

رزین مایع اولیه از طریق ایجاد اتصالات عرضی تبدیل به جامد می‌شود. این عمل به وسیله ایجاد رادیکال آزاد در پیوند غیر اشباع با تکثیر از طریق واکنش زنجیری با پیوندهای غیر اشباع مولکول مجاور و اتصال آن‌ها یه یکدیگر انجام می‌پذیرد.

رادیکال‌های آزاد اولیه از طریق افزودن ترکیبی که به راحتی به رادیکال آزاد تبدیل می‌شود شکل می‌گیرند. این ترکیب معمولاً به صورت نادرست کاتالیست خوانده می‌شود. آغازگر واژه مناسب تری برای این ماده می‌باشد. مواد استفاده‌شونده معمولاً پراکسید‌های آلی می‌باشند.

رزین‌های پلی استر از نوع گرما سخت بوده و مثل سایر رزین‌ها به صورت گرماده کیور می‌شوند. استفاده بیش از حد از از آغازگر به ویژه در حضور کاتالیست می‌تواند موجب سوختگی و حتی احتراق حین فرایند کیور شدن گردد. کاتالیست اضافی همچنین ممکن است شکستگی محصول یا تشکیل ماده ای لاستیکی گردد.

رزین‌ پلی استر غیر اشباع بطور گسترده در سراسر دنیا استفاده می شوند. زنجیر اصلی پلیمری این رزین دارای اتصالات استری می‌باشد که از واکنش تراکمی یک ترکیب الکلی چند عاملی و یک اسید چند عاملی مانند گلیکول و اسید فوماریک تهیه می‌شود.

بنابراین با طراحی فرمول و کنترل اسیدهای اشباع و غیر اشباع، کاتالیستها، دما و زمان واکنش، مجموعه کاملی از رزین‌ها را می‌توان تولید نمود که برای کاربردهای مختلف مناسب باشند. رزین پلی استر در صنعت مبل و کابینت سازی نیز مورد استفاده قرار گرفته و اشیا مختلفی مانند گل منبت رزینی از این نوع از رزین ها تولید می شوند که جز تزئینات مهم در صنعت تولید کابینت ممبران به شمار می روند.

رزین‌های پلی استر در ساخت مواد قالب سازی، به عنوان تونر در چاپگر لیزری و به عنوان محمل در رنگ‌های پلی استری کوره استفاده قرار می‌گیرد. پنل‌های دیواری ساخته شده از رزین پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس به‌طور معمول در رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و سایر مکان‌هایی که احتیاج به دیوارهای قابل شستشو دارند، استفاده می‌شوند.

رزین‌ پلی استر از نوع گرماسخت بوده و مثل سایر رزین‌ها به صورت گرماده پخت و خشک می‌شوند.

دستهای جادویی - رزین پلی استر

دستهای جادویی – رزین پلی استر

 مزایای رزین پلی استر:

  • مقاومت مناسب در برابر حلال‌های مختلف
  • مقاومت مناسب در برابر آب و هوا
  • قیمت ارزان‌تر
  • تحمل دمایی تا 80 درجه سانتی‌گراد
  • مرطوب‌کنندگی مناسب الیاف شیشه
     

برای مشاهده و سفارش انواع محصولات تزئینی منزل به فروشگاه دست های جادویی مراجعه فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه دست‌های جادویی پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

https://www.instagram.com/magicalhands.ir/


مطالب پیشنهادی:

فروشگاه دستهای جادویی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید