چوب, خلاقیت با چوب

مقدمه‌ای بر معرفی ابزار نجاری و کار با چوب

مقدمه‌ای بر معرفی ابزار نجاری و کار با چوب

شاید شما هم پس از معرفی ابزار نجاری و کار با چوب تصمیم به ساخت محصولات چوبی گرفته باشید.

ابزارهای نجاری را می‌توان به راحتی تهیه کرد و با راه‌اندازی یک کارگاه کوچک به کار با چوب پرداخت.

در این مطلب کوشیده‌ایم به شکلی مفید و مختصر مهم‌ترین ابزار نجاری را توضیح دهیم.

 

کار با چوب ما را به استفاده از خلاقیت و قدرت ذهنیت‌مان ترغیب می‌کند. قصد داریم با معرفی ابزار نجاری و کار با چوب اولین گام آشنایی با نجاری را برداریم.

از چوب می‌توان در زمینه‌های مختلفی در صنعت و هنر استفاده کرد. حال باید دید چگونه می‌توان از چوب به شکلی مناسب استفاده کرد.

آشنایی با ده ابزار نجاری ضروری

کار با چوب مستلزم استفاده از ابزاری ویژه است که با برخی از آن‌ها از پیش آشنایی داریم. در ادامه سعی داریم با انواع این ابزار آشنا شویم.

  1.  اره دستی: اصلی‌ترین ابزار نجاری اره است. اغلب نجاران قدیمی، به دلیل راحتی کار با اره دستی و کنترل مناسب، ترجیح می‌دهند از این نوع اره‌ها استفاده کنند. هرچند اکنون اره‌های برقی و دستگاه‌های چوب‌بری متفاوتی در بازار موجود هستند که عمل برش چوب را بسیار آسان‌تر و دقیق‌تر انجام می‌دهند.
  2. تراز: نجاران برای اطمینان از یکنواختی و مسطح بودن سطح محصولات چوبی از این وسیله استفاده می‌کنند. هنگام کار با چوب با توجه به گستردگی سطح کار می‌توانید از ترازهای بلند یا کوتاه استفاده کنید.
مقدمه‌ای بر معرفی ابزار نجاری و کار با چوب - دستهای جادویی

 

  1. رنده: از این وسیله برای یک‌نواخت کردن سطح کار استفاده می‌شود.
  2. متر نواری: متر را می‌توان یار جدانشدنی نجاران دانست. این متر در مدل‌های پارچه‌ای و فلزی موجود است. امروزه ابزارهای اندازه‌گیری نیز همانند سایر وسایل نجاری با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دستخوش تغییرات فراوانی شده‌اند و از دقت اندازه‌گیری بالایی برخوردارند.
  3. چکش میخ‌کش: در انتخاب چکش باید دقت لازم را به کار گرفت. چرا که وزن و دستگیره‌ی چکش بر روی عملکرد شما تاثیرگذار است. برخی نجاران از پتک هم استفاده می‌کنند.
  4. مغار: هنگام کار با چوب استفاده از مغار کاربردهای فراوانی دارد و برای تراشیدن و کنده‌کاری چوب از آن استفاده می‌شود. برای مثال هنگام ساخت لولای درب این وسیله بسیار کارآمد است.
  5. میز کار: این وسیله در فهرست ابزار نجاری، یکی از وسایل ضروری است. می‌توانید چوب را روی سطح میز بگذارید و عملیات برش را به آسانی انجام دهید.

تفنگ میخ‌کوب: این وسیله ابزاری مناسب برای استفاده از میخ است و باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

 

تفنگ میخ کوب مقدمه‌ای بر معرفی ابزار نجاری و کار با چوب - دستهای جادویی - تفنگ میخ کوب

دستهای جادویی – تفنگ میخ کوب

 

  1. گیره: نمی‌توان در معرفی ابزار نجاری و کار با چوب نامی از گیره نبرد. گیره وسیله‌ای است که برای ایمنی و اتصال قطعات چوب بر روی میز کار از آن استفاده می‌شود و در برش‌های زاویه دار اهمیت این وسیله بیشتر مشخص می‌شود.
  2. مداد: تمام تصورات ما از یک نجار، با یک مداد پشت گوش گره خورده است. نجاران طرح موردنظر را با مداد روی چوب پیاده می‌کنند و سپس آن را برش می‌زنند. مدادهای مکانیکی جدید بدون نیاز به تراشیدن می‌توانند جایگزین مداد‌های ساده شوند.
  3. گونیا: این وسیله نیز جزو وسایل مربوط به اندازه‌گیری در کار با چوب است. نوع فلزی آن مناسب‌تر از پلاستیکی است چرا که گونیای پلاستیکی ممکن است بعد از مدتی دچار تغییر شکل شود.

 

برای مشاهده و سفارش انواع محصولات چوبی و رزینی به فروشگاه دست های جادویی مراجعه فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه دست‌های جادویی پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

https://www.instagram.com/magicalhands.ir/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید