مقاله ها

فواید ظروف چوبی

ست کامل ظروف پذیرایی چوب سنجد کد kn29

چوب ها عناصری تاثیرگذار در طبیعت می باشند که می توان با استفاده از آن ها به تهیه ی لوازم و ظرف های مختلف پرداخت. در این میان ظروف چوبی و آگاهی از فواید ظروف چوبی باعث شده است که اکثر تولید کنندگان اقلام لوازم چوبی به فکر تولید ظرف های چوبی هم باشند. و این ظرف ها را در انواع مختلف و برای کاربردهای متنوع تولید کنند.

چوب، که از تنه درخت های مختلف به دست می آید، یک عنصر بسیار کاربردی محسوب می‌ شود که دارای مزیت ها و فایده های زیادی است. در نتیجه اگر شما در زندگی روزمره ی خود از ظروف چوبی استفاده کنید، بدون تردید سبک زندگی بهتری را تجربه خواهید کرد. و می‌ توانید احساس همزاد پنداری بیشتری هم با طبیعت داشته باشید.
به خصوص اگر جزو آن دسته از افرادی به شمار می‌ آیید که علاقه ی زیادی به طبیعت و عناصر آن دارید پیشنهاد می کنیم که حتماً از انواع ظروف چوبی در میان ظرف های خود استفاده کنید.

ظرف پذیرایی چوب درخت سنجد کد kn27

آشنایی با فواید ظروف چوبی:

بدون شک استفاده از ظروف چوبی دارای فایده های زیادی می باشد. و همین موضوع باعث شده است که بیشتر افراد ترجیح دهند از ظروف چوبی استفاده کنند.
اگر شما هم به دنبال این امر هستید که با فواید ظروف چوبی آشنا شوید می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مواد طبیعی:

بدون تردید چوب یک ماده ی طبیعی می باشد که از دل طبیعت به دست می آید. در نتیجه قابلیت تجدید دارد و تجدید پذیر است و این یعنی قابل تجزیه و بازیافت خواهد بود. چوب اگر چند سال استفاده شود و بعد از آن به خاک برگردد می تواند با مواد مغذی خود خاک را تغذیه کند و برای محیط زیست مناسب خواهد بود.
علاوه بر این طبیعی بودن چوب باعث شده است که احساس آرامش بیشتری به افراد در هنگام استفاده از ظروف چوبی دست دهد و این مسئله یک موضوع کتمان کردنی نیست که ظرف های چوبی آرامش زیادی با خود به همراه دارند. زیرا از دل طبیعت می آیند و طبیعت هم مهم ترین منبع برای آرامش محسوب می شود و احساس خوبی با خود به همراه دارد.
استفاده از انواع کاسه ها، بشقاب ها و ظرف های چوبی ارتباط با طبیعت را در زندگی روزمره حفظ می کند و باعث تداوم این ارتباط خواهد شد.

دوام بالای چوب:

یکی از مهم ترین فواید ظروف چوبی دوام و ماندگاری بالای چوب می باشد. به همین علت باید بگوییم که ظرف های چوبی با کیفیت و با دوام هستند و به همین دلیل ماندگاری زیادی خواهند داشت. اگر شما به درستی از ظروف چوبی مراقبت کنید و در اصول شستشوی آن همه ی موارد را رعایت کنید، مطمئن باشید که تا چند ده سال مانند روز اول قابل استفاده خواهد بود و دچار هیچ مشکلی نمی شود به خصوص که ظرف های چوبی در برابر شکستگی و خراش هم مقاوم هستند و مشکلی نمی بینند.

بهداشتی بودن ظروف چوبی:

یکی دیگر از بهترین و قابل توجه ترین فواید ظروف چوبی بهداشتی بودن این ظروف می باشد.
منظور از بهداشتی بودن این است که ظرف های چوبی می توانند انواع باکتری ها و میکروب ها را که در غذا های مختلف موجود هستند از بین ببرند و کاملا بهداشتی می باشند.
در مقابل، ظرف های پلاستیکی یا ظرف های فلزی از چنین ویژگی مثبتی بهره نمی برند و به هیچ عنوان باکتری زدایی انجام نمی‌ دهند. بلکه باعث افزایش میزان باکتری ها نیز خواهند شد.
پس اگر قصد دارید که به صورت کاملا بهداشتی به سرو غذا های مختلف بپردازید و زندگی سالم تری داشته باشید، بهتر است که از ظروف چوبی استفاده کنید.
برخی از افراد به علت ارزان بودن ظروف پلاستیکی از این ظرف ها برای زندگی روزمره و سرو غذا های خود استفاده می کنند، اما تاثیر منفی که ظرف های پلاستیکی روی سلامت و زندگی انسان ها می گذارند، بسیار زیاد است و خطر ابتلا به سرطان را نیز تا میزان بسیار زیادی افزایش خواهد داد. اما ظرف چوبی اینطور نمی باشد و به سلامت بیشتر افراد و جلوگیری از بیماری‌ های مختلف به خصوص سرطان،‌ کمک می کند.

سینی مزه/چای/شیرینی چوب و رزینی چوب گردو کد kn19

نگه داری آسان:

برخلاف ظرف های چینی و سفالی و شیشه‌ ای استفاده و نگهداری از ظرف های چوبی آسان تر خواهد بود.
زیرا این ظرف ها به راحتی شسته می‌ شوند و برای شستشوی آن ها به شوینده های سنگین نیازی نخواهید داشت. علاوه بر این در برابر شکستگی و برخورد با ظروف دیگر هم دچار آسیب نمی شوند.
شما می‌ توانید با خیال راحت در ظرف های چوبی به سرو غذاهای داغ هم بپردازید و نگهداشتن ظرف مملو از غذای داغ در صورتی که چوبی باشد، کار دشواری نخواهد بود. اما اگر در یک ظرف چینی یا یک ظرف فلزی غذای داغ بریزید حمل آن برای شما کار بسیار دشوار و نا امنی خواهد بود. خشک کردن این ظروف هم بسیار آسان است و با یک پارچه نخی انجام می شود.

سخن پایانی:

اکنون که با فواید ظروف چوبی آشنا شدید می‌ توانید این ظروف را با شناخت بیشتر و دقیق‌ تری خریداری کنید. و باید بدانید که این ظروف نه تنها شیک و زیبا و جذاب می باشند، بلکه به افزایش سلامتی و اصلاح سبک زندگی کمک می کنند. و باعث می شوند که بدن شما نسبت به میکروب ها و باکتری ها واکنش منفی نشان ندهد و سیستم ایمنی بدن شما نیز قوی تر خواهد شد.
ظروف چوبی جزوی از محیط زیست به شمار می‌ آیند و سرو غذا های مختلف در این نوع ظروف هم فواید زیادی را با خود به همراه دارد.
ظرف های چوبی می توانند در قالب ظروف پذیرایی مانند شکلات خوری و آجیل خوری یا در قالب ظروف دم دستی مانند بشقاب تولید شوند.
سایت دست های جادویی، انواع و اقسام ظروف چوبی را از بهترین شکل های موجود در طبیعت برای شما تولید و عرضه کرده است و شما می توانید ظرف منتخب خود را در تعداد و ابعاد مورد نظر را سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش شما به دستتان خواهد رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید