چوب, مقاله ها

انواع چوب برای ساخت ظروف چوبی

انواع چوب برای ساخت ظروف چوبی

امروزه استفاده از انواع چوب برای ساخت ظروف چوبی امری بسیار مرسوم می باشد. زیرا این ظروف جلوه ی بسیار شیکی دارند و استفاده از آن ها نیز بسیار آسان می باشد.

به طور کلی استفاده از چوب در دکوراسیون و لوازم منزل باعث می شود که لوازم و ظروفی همیشه زیبا و جذاب داشته باشید. زیرا چوب هیچ وقت از مد نمی افتد. و همیشه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

استفاده از ظروف چوبی خطر دارد؟

قبل از اینکه به معرفی انواع چوب برای ساخت ظروف چوبی بپردازیم، باید به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا استفاده از ظروف چوبی خطرناک می باشد؟

پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای نمونه بسیاری از کمپانی ها و تولید کنندگان ظروف چوبی از رنگ ها و مواد مضر برای رنگ آمیزی و تزیین ظروف چوبی استفاده می کنند. که ممکن است این مواد و رنگ ها برای سلامتی انسان ضرر داشته باشند.
بعضی از درخت ها نیز در کشور هایی مانند: فیلیپین، آفریقا، ویتنام، تایلند و غیره رشد می‌ کنند که استفاده از چوب این درخت ها برای ظروف چوبی مناسب نمی باشد. زیرا به دلیل شرایط محیطی و بارش باران فراوانی که در این نقاط اتفاق می افتد چوب این درختان تراکم پایینی دارند‌.
برخی از تولید کنندگان ظروف چوبی نیز از چوب های غیر طبیعی و فیلترها برای انواع ظرف های چوبی استفاده می‌ کنند. که این چوب های غیر طبیعی نیز بسیار مضر می باشند.
بهترین روش برای این که بتوانید به خوبی تشخیص دهید ظرف مورد نظر شما از چوب طبیعی و سالم ساخته شده است یا خیر؟ این است که تعدادی از ظروف را در کنار یک دیگر بچینید. اگر بافت همه ی آن ها یکسان و شبیه به هم بود باید بدانید که این ظرف ها از چوب طبیعی ساخته نشده اند.

آشنایی با انواع چوب برای ساخت ظروف چوبی

چوب های با کیفیت زیادی هستند که می توان با استفاده از آن ها ظروف چوبی زیبا و مناسبی را برای آشپزخانه تهیه کرد. اما باید به یاد داشته باشید که چوب آن دسته از درخت هایی که در مناطق پر بارش یا در مناطقی که به صورت ۳۶۵ روز از سال دارای آب و هوای آفتابی هستند را برای ساخت ظروف چوبی استفاده نکنید.
به طور کلی در میان انواع چوب برای ساخت ظروف چوبی آن دسته از درختانی که در شرایط اقلیمی زمستانی و سرد رشد کرده‌ اند مناسب هستند. زیرا روند رشد این درخت ها بسیار آرام می باشد و بافت چوب آن ها نیز کاملا محکم است و تراکم بالایی دارد.

در ادامه به بهترین چوب های قابل استفاده برای ساخت ظرف های چوبی اشاره می کنیم و به تفصیل آن ها را معرفی خواهیم کرد. تا بتوانید انتخابی دقیق و مناسب را در این زمینه رقم بزنید.

چوب افرا

چوب افرا جزو آن دسته از چوب هایی می باشد که برای ساخت ظروف چوبی دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد. زیرا در برابر سایش مقاوم است و هرگز دچار آسیب نمی شو.د رنگ این چوب روشن می باشد و رنگ روشن آن سبب می‌ شود که شکل های مختلف طبیعی که وجود دارند را به خوبی مشاهده کنید و از جلوه زیبای ظرف لذت ببرید.

چوب گیلاس

یکی از بهترین چوب ها در میان انواع چوب برای ساخت ظروف چوبی چوب گیلاس می باشد. درخت گیلاس نه تنها برای ظرف های چوبی بلکه برای سازه های چوبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت متراکم داخلی چوب گیلاس تیره بوده و قسمت بیرونی آن رنگ کرم روشن دارد. که این موضوع سبب می‌ شود که جلوه ی بسیار زیبایی پدید بیاید.
رسوبات معدنی طبیعی موجود در چوب گیلاس نیز باعث وجود رگه های سیاه روی این چوب شده‌ اند که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

گردو

چوب گردو در رده ی چوب های کاملا مقاوم و ضد ضربه قرار می‌ گیرد و در میان انواع چوب برای ساخت ظروف چوبی می توان روی چوب گردو حساب ویژه ای باز کرد.
علاوه بر ساخت ظروف آشپزخانه برای ساخت مبلمان با اشکال مختلف نیز از چوب گردو استفاده می کنند. معمولاً آن دسته از ظروف چوبی که نیازمند جا به جایی و باز سازی در اثر گذر زمان هستند از چوب گردو ساخته می شوند.

چوب بلوط

اگر به دنبال خرید ظرف چوبی با قیمت مناسب هستید ظرف هایی که از چوب بلوط ساخته شده اند را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا پر بین انواع چوب برای ساخت ظروف چوبی ظرف هایی که از چوب بلوط ساخته می شوند تنوع طرح و تنوع قیمت بالایی دارند و طیف عظیمی از رنگ ها را شامل می‌ شوند. اصلی ترین رنگ های چوب بلوط شامل رنگ های قرمز، خاکستری، قهوه‌ای و حتی سفید می باشد. چوب بلوط وزن سنگینی دارد در نتیجه برای ظروف قابل حمل چندان مناسب نیست ولی برای ساخت ظرف های ثابت و بدون حرکت کاملاً مناسب می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید