رزین

نکات مهم هنگام کار با رزین اپوکسی

نکات مهم هنگام کار با رزین اپوکسی

نکات مهم هنگام کار با رزین اپوکسی

این که آیا اولین بار است که یک ترکیب رزین اپوکسی را با هم ترکیب می کنید ، یا یک حرفه ای با تجربه هستید ، باید همیشه این نکات مهم هنگام کار با رزین اپوکسی را برای به دست آوردن بهترین ترکیب برای پروژه خود در خاطر داشته باشید.

 

آماده سازی

نکاتی برای تهیه مخلوط رزین اپوکسی

1)ابتدا تمام کارهای آماده سازی خود را انجام دهید. قبل از شروع به کل روند کار فکر کنید. بستر خود را آماده کنید و سپس مخلوط کردن رزین اپوکسی را شروع کنید. مخلوط ، کاربرد و تمیز کردن رزین اپوکسی باید همیشه آخرین مرحله در این فرآیند باشد زیرا بیشترین توجه را می طلبد.

اگر اولین بار است که از مخلوط رزین اپوکسی استفاده می کنید ، در مقیاس کمتر آزمایش کنید تا با زمان پخت و نحوه تغییر خصوصیات فیزیکی در طول فرایند تشکیل آن به مشکل بر نخورید.

 

نکات مهم هنگام کار با رزین اپوکسی

 

قبل از مخلوط کردن اپوکسی

قبل از مخلوط کردن اپوکسی، برس جدید خود را با استفاده از نوار (چسبنده) تمیز کنید. با این کار هر نوع الیاف شل شده از برس شما پاک می شود و قبل از شروع اپوکسی نیاز به تمیز کردن کمتری دارید.  در صورت نیاز به سنباده زدن ، یک برس تراشه استاندارد به خوبی کار خواهد کرد. برای پایان ، از برس بهتری استفاده کنید.

گزینه دیگر:  به جای استفاده از چوب های مخلوط کننده پلاستیک یا چوب که باید دور ریخته شوند از قاشق های فلزی استفاده کنید. به عنوان مثال: سه قاشق با دسته های مختلف – یکی برای قسمت A و B  برای مخلوط کردن و کار با رزین مخلوط شده. بین موارد استفاده می توانید آنها را با استون تمیز کنید. 

رزین گرم بهتر خیس می شود و سریعتر بهبود می یابد. از ذخیره اپوکسی و سخت کننده های خود در دمای بسیار سرد خودداری کنید ، این باعث تغییر در ساختار رزین می شود. همچنین توجه داشته باشید که گرم شدن مداوم اپوکسی می تواند باعث متراکم شدن و یا آلودگی شود.

در صورت لزوم ، رزین اپوکسی خود را با ذخیره آن در  گرم کنید. از طرف دیگر ، سخت کننده باید همیشه در دمای اتاق نگهداری شود زیرا گرم کننده سخت کننده بدون پخت باعث ایجاد کهربا می شود.

 

نکات مهم هنگام کار با رزین اپوکسی

 

کاربرد

نکاتی برای کاربرد اپوکسی رزین

 از استفاده از رزین های اپوکسی برای ورقه ورقه شدن و پوشش گرم در خارج در دمای سرد ، روی سطوح با روزهای متراکم یا رطوبت بالا خودداری کنید.

برای ضربات سریعتر بگذارید مخلوط رزین اپوکسی قبل از ریختن چند دقیقه بماند. با گرم شدن مخلوط ، سرعت عمل آوری تسریع می شود. این یک ترفند خوب برای لایه لایه سازی سطوح عمودی است که در آن چکیدن نگران کننده است .

در نظر داشته باشید که ابتدا یک لایه اپوکسی مخلوط بسیار نازک را پهن کرده و سپس با استفاده از برس ، سطح آن را صاف کنید. با این کار رزین به راحتی در مناطق بزرگتر پخش می شود.

اگر به رزین اپوکسی بیشتری نیاز است و یا مشکل ته نشینی وجود دارد ، صبر کنید تا رزین شروع به جمع شدن کند و یک لایه دوم نازک بمالید یا با استفاده از یک دسته جدید رزین ، لکه های کم را پر کنید (30 دقیقه پس از اولین استفاده). برای بهترین کاربرد ، اپوکسی را به صورت ضربدری بمالید.

 

نکات مهم هنگام کار با رزین اپوکسی دستهای جادویی

 

بهبود و تمیز کردن

نکاتی برای بهبود مخلوط رزین در معرض و تمیز کردن

همیشه با پروژه همراه باشید تا زمانی که پروژه شروع به جمع آوری و درمان کند. آلودگی سطحی می تواند باعث ایجاد لکه های کم در هر پروژه شود. اگر وقت برای نظارت بر تشکیل درست ندارید ، بهتر است آن را برای یک روز دیگر بگذارید.

اگر زمان تشکیل اپوکسی خیلی سریع است ، از رزین کندتر استفاده کنید. اگر خیلی کند است ، از سخت کننده سریعتر استفاده کنید. سیستم استفاده عمومی در زمان تشکیل سریع ، آهسته و فوق العاده سریع ارائه می شود.

اجازه دهید اپوکسی در دمای اتاق خوب شود. در صورت نیاز به پیرایش ، تقریباً 1-2 ساعت پس از شروع غبارگیری رزین ، برش یا کشیدن نوار را انجام دهید. اصلاح اپوکسی و فایبرگلاس در صورت بهبود 75٪ بسیار راحت تر از یک بار تشکیل کامل است..

اکنون شما آماده شروع پروژه خود هستید. به یاد داشته باشید که قبل از مخلوط کردن ، راهنماهای استفاده ایمن ، اطلاعات مربوط به استفاده ایمن و داده های فنی را که همراه با بسته اپوکسی شما است بررسی کنید.

 

نکات مهم هنگام کار با رزین اپوکسی دستهای جادویی

 

نکات مهم هنگام کار با رزین اپوکسی گفته شد امیدوارم نهایت استفاده را برده باشید.

برای مشاهده و سفارش محصولات رزینی به فروشگاه دستهای جادویی مراجعه فرمایید.

برای اطلاعات بیشتر پیج ما را دنبال کنید.

https://www.instagram.com/magicalhands.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید