مقاله ها

میز چوب و رزین

میز غذاخوری رزینی

میز چوب و رزین به میزی گفته می‌ شود که از ترکیب چوب و رزین اپوکسی ساخته شده است. که زیبا است و جذابیت بسیار بالایی دارد. ترکیب رزین و چوب جزو یکی از ترکیبات پر طرفدار و بسیار زیبا به حساب می‌ آید که همواره طرفداران زیادی دارد و برای دکوراسیون های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

اپوکسی ماده ای می باشد که در گذشته از طبیعت گرفته می شد اما امروزه در کارخانه های مختلف ساخته می شود که وقتی که با چوب ترکیب شود جلوه ای منحصر به فرد خواهد داشت‌.

رزین ترکیبی طبیعی یا مصنوعی می باشد که بسیار چسبناک است و به سرعت سفت می شود. رزین قابلیت حل با الکل را دارد اما هرگز در آب حل نخواهد شد. رزین ها انواع مختلفی دارند که شامل پلی استر، اپوکسی، فنولیک و… هستند.

 اما در میان این ها رزین اپوکسی پر کاربرد ترین رزین می باشد. و همواره در ترکیب با چوب ها در صنعت ساخت و ساز لوازم چوبی به خصوص ساخت میز مورد استفاده قرار می گیرد.

روند ساخت میز چوب و رزین چگونه است؟

روند ساخت میز چوب و رزین با استفاده از رزین اپوکسی و چوب و هاردنر انجام می‌ شود. و یکی از اجزای اصلی رزین اپوکسی می باشد. که وقتی با اپوکسی ترکیب شود یک فرمول و ترکیب بسیار خوب را پدید می‌ آورد. هاردنر ها انواع مختلفی دارند و در روند ترکیب با اپوکسی و ساخت و ساز لوازم چوبی و به خصوص انواع میز ها استفاده می شوند.

 بعد از این که رزین و هاردنر ترکیب شدند، روی سطح یا قاب دلخواه قرار می گیرند که ممکن است این سطح یک میز چوبی یا یک صندلی چوبی و هر وسیله چوبی دیگری باشد. که البته در میان تمام این اقلام میز چوب و رزین کاربردی تر است.

مزایای استفاده از میز چوبی و رزینی:

بدون تردید استفاده از میز چوب و رزین دارای مزیت های بسیار زیادی می‌ باشد. و نکات مثبت و خوبی را با خود به همراه دارد. البته باید دقت کنید که از یک فروشگاه معتبر میز چوبی و رزینی خود را خریداری کنید. تا بتوانید به خوبی نمود این ویژگی های مثبت را در روند استفاده از میز احساس کنید.‌ در ادامه به ویژگی‌های مثبت میزهای رزینی می پردازیم.

مقاومت بالا:

میز های رزینی مقاومت بالایی دارند و این مقاومت شامل مقاومت شیمیایی در برابر اسید ها و مقاومت مکانیکی بسیار بالا می باشد. در نتیجه در برابر انواع ضربه و فشار هیچ آسیبی نمی‌ بینند و در مقابل ترکیبات اسیدی و بازی و حتی گذر زمان واکنش شیمیایی از خود نشان نمی‌ دهند و دچار فرایند پوسیدگی یا ساییدگی نخواهند شد.

همین موضوع باعث می‌ شود تا بتوانید با خیالی راحت در سالیان طولانی از میزهای رزینی خود د داشته باشید و نگران آسیب دیدن آن ها نباشید. زیرا این میز ها کاملا مقاوم با دوام و با باکیفیت هستند.

عدم جرم پذیری:

میز های رزین اپوکسی تحت هیچ شرایطی جرم نمی‌ گیرند و در اثر گذر زمان با پدیده ی جرم گرفتگی رو به رو نمی‌ شوند. و در نتیجه اگر طی سالیان طولانی نیز از آن ها استفاده داشته باشید مشکلی برایشان به وجود نمی‌ آید.

نظافت آسان:

اگر میز چوب و رزین را خریداری کنید روند نظافت بسیار آسانی خواهد داشت. زیرا سطح کاملاً درخشان و صافی دارد. که در اثر چرب شدن یا گرد و خاک به راحتی تمیز می شود و نظافت آن کار دشواری نخواهد بود‌ حتی برای نظافت این نوع از میز ها احتیاج به شیشه پاک کن و شوینده های قوی نخواهید داشت و با یک دستمال مرطوب می توانید سطح آن را تمیز کنید.

میز چوبی رزین دریا

تنوع رنگی بالا:

رزین اپوکسی های زیادی با تنوع رنگی بالا در سطح بازار وجود دارند که این مسئله موجب می شود تا شما بتوانید طبق سلیقه ی خود و طبق رنگ مبلمان و دکوراسیون منزل خود مناسب ترین رنگ رزین را برای ترکیب شدن با چوب انتخاب کنید.

این تنوع بالا به جذابیت این میز ها می افزاید و باعث می شود تا افراد بتوانند انتخابی نامحدود در این زمینه داشته باشند. علاوه بر تنوع در رنگ می توان این گونه از میزها را با گل خشک، صدف سنگ و سایر موارد تزئین کرد. زیرا رزین ماده ای چسبناک می باشد و تا قبل از سفت شدن می توان هر یک از این موارد را با رزین مخلوط کرد و بعد از خشک شدن از جلوه ی زیبای میز لذت برد.

عدم اشتعال زایی:

یکی از مهم ترین ویژگی ها و بهترین مزیت های میز چوب و رزین این است که هرگز اشتعال زا نمی باشد. در نتیجه اگر خدای ناکرده در منزل خود از این میز استفاده داشته باشید و یک حریق یا آتش سوزی در نزدیکی آن رخ دهد، به هیچ عنوان اشتعال زا نیست و باعث افزایش شعله های آتش نخواهد شد. در حالی که میز های چوبی ساده اشتعال زا می باشند و به شعله ور شدن آتش کمک می‌ کنند. اما اگر یک چوب با رزین ترکیب شود خاصیت ضد اشتغال پیدا می‌کند و این موضوع یک نکته ی بسیار مثبت به حساب می آید.

ضد ضربه:

میز های ساخته شده از رزین اپوکسی در برابر هر گونه ضربه و فشار مقاوم هستند. به گونه ای که اگر سنگین ترین ضربه ها به آن ها وارد شود به هیچ عنوان آسیب نمی بینند و این مسئله به دوام و طول عمر این میزها می افزاید و باعث می شود که بتوانید طولانی مدت با خیالی راحت از آن استفاده داشته باشید و در موقعیت های مختلف از این میز در دکوراسیون منزل خود بهره ببرید.

خرید میز رزینی:

سایت دست های جادویی یکی از بهترین و معتبر ترین سایت هایی می باشد که انواع میزهای رزینی را با رنگ ها طرح ها و اشکال متفاوت و متنوع برای شما تولید و عرضه می‌ کند. تمام محصولاتی که در این سایت موجود هستند از تولید به مصرف می باشند و به دست هنرمندان ایرانی تولید شده اند در نتیجه می توانید با خیال راحت خرید خود را از این سایت انجام دهید و مطمئن باشید که یک خرید بادوام و کاملا موفق خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید