مقاله ها

میز چوب توسکا

میز چوب توسکا و رزین سبز کدHM2-23

میز چوبی توسکا جزو یکی از میز های پر طرفدار می باشد که از چوب درخت توسکا ساخته شده است. به طور کلی میز از لوازم کاربردی در تمام مشاغل منازل و محیط های مختلف به حساب می آید و اهمیت بسیار بالایی دارد و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. در نتیجه داشتن کیفیت بالا لازمه ی دوام و طول عمر یک میز چوبی خواهد بود.
چوب توسکا یکی از انواع چوب ها می باشد که از درخت توسکا تهیه می شود و زادگاه آن معمولاً شمال ایران، ارمنستان، گرجستان و مناطقی از این دست می باشد‌.
توسکا دارای گونه های مختلف و متعددی است اما پرکاربردترین نوع آن توسکای قرمز است.
درخت توسکا بعد از ۲۵ تا ۴۰ سال بالغ می‌ شود و اگر سن درخت از ۷۰ سال افزایش پیدا کند کیفیت چوب آن کاهش پیدا خواهد کرد. در نتیجه بهترین زمان استفاده از چوب توسکا ۲۵ تا ۴۵ سالگی است.
میز هایی که از چوب توسکا تهیه می شوند با وجود داشتن مقاومت و استحکام بالا از ظاهری زیبا هم بهره می‌ برند و به طور کلی این چوب از خاص ترین چوب ها و بهترین چوب ها برای ساخت و ساز انواع میز به حساب می آید.

برای ساخت انواع میز چوبی، به خصوص میز های کافه ها و رستوران ها، چوب های توسکا می توانند انتخاب مناسب و هوشندانه ای باشند. زیرا هم از ظاهر خوبی برخوردار هستند و هم کیفیت کافی را دارا می باشند.

میز چوب توسکا و رزین عنابی

ویژگی های میز چوب توسکا:

وقتی که یک میز از چوب توسکا ساخته شود از ویژگی های مثبت و بسیار خوبی نیز بهره خواهد برد‌.‌ که این ویژگی‌ ها در وهله ی اول به مسئله زیبایی و جذابیت چوب توسکا اشاره خواهند داشت.
زیرا چوب های توسکا دارای رنگ بندی بسیار متنوع هستند و این رنگ بندی متنوع به زیبایی و جذابیت آن ها می‌ افزاید. به خصوص توسکا های قرمز که یک تم و طیف عنابی دارند و از جذابیت بالایی برخوردارند. و این مسئله باعث می شود که این دسته از میزهای چوبی زیبایی نسبی و بالایی را داشته باشند.
مسئله ی بعدی وزن سبک و پایین این چوب می باشد.‌ که با وجود داشتن مقاومت و استحکام بالا در مقایسه با میز های تهیه شده از چوب گردو میز چوب توسکا وزن سبک تری خواهد داشت.
نکته ی بعدی خصلت رنگ پذیری چوب توسکا می باشد یعنی اگر شما با رنگ طبیعی چوب مورد نظرتان موافق نبودید می توانید با خیالی راحت رنگ های شیمیایی را روی سطح میز پیاده سازی کنید.
زیرا چوب توسکا ویژگی رنگ پذیری بالایی دارد و به خوبی انواع رنگ ها و چسب ها را به خود جذب می کند‌. مسئله ی بعدی در رابطه با این میزها این است که میزهای چوب توسکا صیقل پذیری بالایی هم دارند و می‌ توان به‌راحتی سطح آن ها را صیقل داد و بعد از صیقل به رنگ کردن سطح میز پرداخت.

میز چوب توسکا و رزین سبز کدHM2-23

تاریخچه چوب توسکا:

اگر قصد خرید میز چوب توسکا را دارید خوب است از تاریخچه ی این چوب هم آگاهی پیدا کنید.
توسکا قبل از این که ساکن آمریکای شمالی شود در نقاط مختلف دنیا حتی اروپا، سیبری، ایران و آفریقای شمالی هم پیدا می شد
حتی یک افسانه ی کاملا قدیمی وجود دارد که درخت توسکا را پادشاهی پنهان در جنگل های اسکاتلند به شمار می آورد.
اسکاتلندی ها در دنیای خیالی و واقعی خود در گذشته با استفاده از چوب توسکا به ساخت قلعه های چوبی می پرداختند. یک ویژگی مهمی که چوب توسکا از آن بهره می برد این است که وقتی که در آب قرار بگیرد مقاومت و استحکام دو چندان پیدا خواهد کرد.
در نتیجه در زمان انقلاب صنعتی از چوب توسکا در اصطلاح به عنوان لنگرگاه استفاده می کردند.
این مسئله باعث شده است که افراد زیادی ترجیح دهند تا از ميز چوبِ توسکا استفاده داشته باشند چون در برابر رطوبت نه تنها آسیبی نخواهد دید بلکه مقاومت بیشتری پیدا می کند. علاوه بر این چسب پذیری و میخ پذیری چوب توسکا بسیار بالا می باشد. در نتیجه ساخت و ساز ميز با آن آسان خواهد بود. و می‌ توان سبک های مختلفی از ميز را روی چوب توسکا پیاده‌ سازی کرد.
سطح چوبِ توسکا نیز به خوبی سنباده و صیقل می خورد در نتیجه به راحتی رنگ خواهد شد تمام این ویژگی های مثبت باعث شده اند که از گذشته های دور تا به امروز چوب توسکا همواره جزو چوب های کاربردی و بسیار مناسب برای ساخت لوازم چوبی مختلف به خصوص میز استفاده شود.

خرید ميز چوب توسکا:

از آن جایی که چوب توسکا دارای تنوع بسیار بالایی می باشد قیمت ميز چوب توسکا هم کاملاً متنوع و متغیر است. زیرا چوب های توسکا انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها هم از قیمت خاصی برخوردار هستند. به طور کل چوب توسکا جزو چوب های گران قیمت به حساب می آید.
زیرا میزان تقاضای آن در سطح جهان بسیار بالا است و جزو چوب های محبوب محسوب می شود. هر چقدر که این تقاضا بالاتر باشد قیمت چوب نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. مسئله ی بعدی این است که چوبِ توسکا ضمن داشتن مقاومت و استحکام بالا ظاهری بسیار زیبا دارد که این ظاهر زیبا باعث شده است تا اکثر افرادی که دارای کافه و رستوران هستند و ترجیح بدهند تا از ميز تهیه شده از چوب توسکا در دکوراسیون کافه یا رستوران خود استفاده کنند.
امروزه استفاده از ميز های پایه فلزی بسیار گسترش پیدا کرده است ناگفته نماند که استفاده از چوب های توسکا در ترکیب با فلز بسیار زیبا جذاب و تاثیرگذار خواهند بود که این مسئله هم از مزیت های مهم این چوب به حساب می آید.‌ و باعث می شود که افراد بیشتری تمایل به خرید ميز های چوبی توسکا داشته باشند.
به طور کلی اگر خرید میز چوبی توسکا را در نظر دارید باید بدانید که می توانید از طریق سایت معتبر دست های جادویی این خرید انجام دهید.
این سایت انواع ميز های تهیه شده از چوب توسکا را در ابعاد و اشکال مختلف برای شما عرضه کرده است که هر یک از این میزها دارای ویژگی ها و نکات مثبت زیادی هستند و در عین حال همه ی آن ها دوام و طول عمر و ماندگاری بالایی دارند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید