مقاله ها

 میز جلو مبلی چیست؟

اگر قصد دارید بدانید که میز جلو مبلی چیست؟ و چه کاربردی دارد می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. این میز در روبروی مبلمان یا در کنار مبلمان قرار می‌ گیرد و یک عضو جدا نشدنی از مبلمان به حساب می‌ آید. که جلوه ای زیبا به دکوراسیون منزل می بخشد و در واقع مکمل مبلمان محسوب می‌ شود. ارتفاع این میزها کوتاه بوده و عرض آن ها زیاد می باشد شما با استفاده از میز جلو مبلی می توانید هم به روند پذیرایی خود از مهمان ها سرعت و کیفیت ببخشید و هم به صورت روزانه استفاده مناسب از این میز داشته باشید.
در واقع این میز مهمترین عضو در میان لوازم چوبی به حساب می‌ آید زیرا در طول روز ممکن است اجسام مختلفی مانند روزنامه، فنجان چای، کتاب، تلفن همراه و هر چیز دیگر روی آن قرار بگیرند. در نتیجه باید کیفیت بالایی نیز داشته باشد.
متریال های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن ها به تهیه و تولید میزهای جلو مبلی می پردازند. اما در میان تمام متریال ها مانند سنگ، شیشه، فلز و … متریال چوب جزو متریال های پرطرفدار و بسیار پرفروش به حساب می آید. و همواره میزهای جلو مبلی چوبی جزو میز های پرفروش محسوب می شوند.
زیرا متریال چوب دارای تنوع بالایی است و طیف رنگی گسترده دارد علاوه بر این هم با مبلمان اسپرت و هم با مبلمان سلطنتی به سرعت سازگار می‌ شود. این مسئله باعث شده است که از گذشته تا به امروز برای ساخت میزهای جلو مبلی متریال چوب همواره جزو پرکاربردترین متریال ها به حساب بیاید
زیرا علاوه بر تمام نکات ذکر شده چوب جلوه ای گرم و صمیمی به دکوراسیون می‌بخشد و هیچ وقت از مد نمی‌افتد.
برای مثال میز های جلو مبلی فلزی برای چند سال مد بودند و دیگر کارایی خاصی ندارند. اما هیچ وقت میزهای جلو مبلی چوبی قدیمی نمی‌ شوند و همیشه مانند روز اول کاربردی و محبوب خواهند بود.

نکات مهم برای خرید میز جلو مبلی چیست؟

اکنون که به خوبی آگاه شدید میزجلو مبلی چیست؟ خوب است که با نکات مهم در هنگام خرید این میز هم آشنا شوید. زیرا آگاهی از این نکات باعث می‌ شود که بتوانید خریدی بادوام و بسیار خوب را رقم بزنید در ادامه به تفصیل به ذکر این نکات می پردازیم.

نوع چوب:

چوب های بسیار زیاد و متنوعی در طبیعت وجود دارند که ممکن است هر یک از آن ها برای تولید و ساخت میز جلو مبلی استفاده شوند. اما اینکه از چه نوع چوبی برای ساخت میز جلو مبلی استفاده شود نکته ی بسیار مهم و قابل توجهی. است زیرا تمام چوب های موجود در طبیعت قابلیت این را ندارند که برای ساخت میز جلو مبلی مورد استفاده قرار بگیرند زیرا این میز جزو میزهایی می باشد که همواره در طول شبانه‌ روز کاربرد دارد و اجسام مختلف روی سطح آن قرار می گیرند.
در نتیجه باید کیفیت و ساختار مناسبی داشته باشد تا در صورت قرارگیری در معرض رطوبت یا مواجهه با اجسام سخت و انواع ضربه ها آسیبی نبیند.
به همین منظور از آن دسته از میزهای جلو مبلی که از چوب گردو ساخته شده‌ اند جزو بهترین و با کیفیت ترین میز ها می باشند. زیرا چوب گردو مقاومت و استحکام بالایی دارد و در برابر انواع ضربه و فشار آسیبی نمی بیند. علاوه بر این مقاومت بالا زیبایی ظاهری هم قابل قبولی را نیز دارا است و نقش و نگار ها و خطوط طبیعی روی سطح آن وجود دارند که این خطوط به زیبایی و جذابیت این میز می افزایند.

ابعاد و اندازه:

مسئله ی بعدی در امر خرید میز جلو مبلی بررسی ابعاد و اندازه ی میز می باشد. بهترین ابعاد برای میز جلو مبلی چیست؟ هر محیطی با توجه به متراژی که دارد باید یک میز متناسب با همان متراژ را خریداری کند. برای مثال اگه محیط منزل شما جمع و جور و نقلی می باشد بهتر است از یک میز جلو مبلی جمع و جور و نقلی استفاده کنید. اگر منزل شما میزان متراژ نسبتاً بالایی دارد می توانید از یک میز با متراژ بیشتر استفاده کنید. ابعاد و اندازه میز جلو مبلی امری کاملا سلیقه ای است اما رعایت این نکات اهمیت بالایی دارد. که نباید ساده از کنار آن ها گذر کنید.
میزان ارتفاع میز باید بر اساس میزان ارتفاع مبل اندازه‌ گیری شود. اگر ارتفاع مبل شما بالا است ارتفاع میز نیز باید کمی بالاتر باشد. اما اگر ارتفاع مبل شما پایین می باشد باید سعی کنید که از یک میز میز با ارتفاع کم تر استفاده داشته باشید.

شیوه ی ساخت:

شیوه ساخت تمام میزهای جلو مبلی شبیه به هم نمی باشد و هر میز با توجه به میزان طرح و کارکردی که دارد روش ساخت خود را نیز می طلبد. برای مثال اگر منزل شما کاملاً ساده و خلوت می باشد می توانید از یک میز جلو مبلی نسبتا شلوغ و پر از طرح و نقش استفاده کنید. اما اگر منزل شما شلوغ است می توانید از میزهای خلوت و بدون طرح استفاده کنید. این مسئله هم باید در امر خرید میز جلو مبلی مورد توجه قرار بگیرد تا یک خرید متناسب با منزل خود را انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید