دکوراسیون چوبی

وسایل دکوری چوبی و مزایای آن!!

وسایل دکوری چوبی چیست؟ شاید خیلی کلیشه‌ای باشد که بخواهیم برای‌تان توضیح دهیم که دکوراسیون چوبی دقیقا چیست اما برای آن هایی که نمی‌دانند باید بگوییم که هرچه روی آن می‌نشینید، وسایل‌تان را روی آن می‌گذارید یا برای تزئین‌ خانه از آن استفاده می‌کنید و از چوب درست شده است؛

جزو وسایل دکوری چوبی منزل شناخته می‌شود.

تاثیر سلامتی بخش وسایل چوبی

تاثیر سلامتی‌ بخش وسایل چوبی  روانشناسان در مطالعات علمی خود دریافته‌اند که وجود لوازم اساسی و دکوری چوبی سطح استرس افراد را کاهش می‌دهد؛

زیرا انسان‌ها با مشاهده چوب ناخودآگاه به یاد جنگل و فضای دنج کلبه‌های کوهستانی می‌افتند. از طرفی بررسی جریان الکتریکی نورون‌های عصبی نشان داده که آرامش انسان در فضایی که لوازم چوبی وجود دارد، بیشتر است.

انواع لوازم دکوری چوبی

کنسول چوبی 

کنسول چوبی چه کاربردی دارد؟ کنسول در اصل یک میز به نسبت دراز با پایه کمی بیشتر از 1 متر است که کنار دیوار قرار می‌گیرد.

در پروسه انتخاب دکوراسیون چوبی می‌توانید به کنسول چوبی هم فکر کنید و از آن برای قرار دادن اشیای ارزشمند‌تان در پذیرایی  استفاده کنید یا انواع کشودار یا کمد‌دار آن بخرید و لوازم‌تان را در آن بچینید.

حتی می‌توانید کنسول را روی چیزی که می‌خواهید از دید مهمان‌ها مخفی بماند، بگذارید؛

مثلا روی شوفاژ. گاهی طراحی کنسول فوق‌العادده ظریف و ساده است و از آن برای تکمیل یک بخش دکوراسیون منزل استفاده می‌شود؛

مثلا در تصویر بالا این پنجره چوبی کلاسیک، به تنهایی انگار چیزی کم دارد و همین کنسول باریک، زیبایی آن چند برابر ساخته است.

میز و صندلی چوبی

پیشنهاد می‌کنیم اگر منزل‌تان با مبلمان کلاسیک پر شده و به دست میز و صندلی غذاخوری نیاز دارید؛ یک مدل میزو صندلی ساده چوبی را انتخاب کنید تا خانه‌تان خیلی شلوغ به نظر نرسد.

میز و صندلی چوبی را حتی می‌توانید در اتاق کودک و نوجوان هم به کار برید.

مثلا در توفرم دکور میز تحریر چوبی یا میز و چهارپایه ساده چوبی پیدا می‌کنید که کاربرد میز توالت دارد.

انتخاب وسایل دکوری چوبی منزل، می‌تواند به راحتی بن‌بست‌های طراحی دکوراسیون داخلی را برای‌تان باز کند.

از میز‌های چوبی ما دیدن کنید.

میز تلویزیون چوبی

می‌توان تلویزیون‌های مسطح LED و LCD امروزی را  روی میزهای چوبی عریض گذاشت و از تقابل تکنولوژی مدرن و نمای کلاسیک چوب لذت برد.

یکی از طراحی‌های زیبای توفرم دکور، میز تلویزیون‌هایی است که در کنار آنها قفسه‌ هم طراحی شده است.

مزیت این جز دکوری چوبی منزل در این است که دیگر احتیاج ندارید یک کتابخانه یا بوفه هم بخرید؛ اگر خانه‌تان کوچک است کنار تلویزیون‌تان کتاب‌ها یا اشیای دکوری هم بچینید.

آینه چوبی

در طراحی نمای دکوری چوبی منزل خیلی خوب است که از آیینه‌های دیوار بزرگ استفاده کنید تا با دیدن تصویر طرف مقابل خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

همچنین با رد شدن از کنار آن خودتان را ببینید و رسیدن به ظاهر و استایل خود را در طول روز فراموش نکنید؛ حتی اگر تمام روز در خانه هستید.

مزایای لوازم دکوری چوبی

شاید با خودتان فکر کنید که در این دنیای مدرن دیگر استفاده از لوازم چوبی در منزل خیلی دمده است؛ اما دانستن مزایای استفاده از وسایل و تزئینات چوبی حتما نظرتان را عوض می‌کند:

وسایل چوبی با دوام‌اند

نگهداری از آنها راحت‌ است

به مرور زمان ارزشمند‌تر می‌شوند

قابل بازیافت‌اند

دیدن چوب آرامش‌بخش است

طرح طبیعی چوب جذابیت بصری دارد

سازگار با محیط زیست است

از محصولات تزئینی منزل ما نیز دیدن کنید.

استحکام و مقاومت

چوب ها بدون شک، موادی ماندگار و  مقاوم می باشند که برای کسانیکه به دنبال طول عمر بیشتر وسایل خود می هستند، انتخابی ایده آل می باشند.

فرقی نمی کند انتخاب شما چوب های سخت ( بلوط استرالیایی ، چوب سیاه و یا جارا ) و یا چوب های نرم ( کاج ها ، صنوبر ، سرخدار ها و…) باشد ، با انتخاب  هر یک از محصولات چوبی می توانید مطمئن باشید که استحکام و ماندگاری قابل اطمینانی به شما ارائه خواهند شد. 

این استحکام و ماندگاری محصولات چوبی ، به شما اطمینان می دهند که نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید، استفاده ای دوچندان خواهید برد و در صورت تمایل به فروش آن ها نیز ، می توانید اطمینان داشته باشید که محصولات چوبی اررزش مالی خود را حفظ می کنند و به راحتی نیز به فروش می رسند! 

 همچنین برای نگه داری و ابقا این محصولات ، کاری بسیار آسان پیش رو خواهید داشت !

واکس های لکه گیر ، براق کننده ها و روغن های مخصوص تنها موادی هستند که به آن ها نیاز خواهید داشت و استفاده از آن ها نیز بسیار آسان می باشد.

چشم انداز و ایجاد حس

همانطور که قبلا گفته شد چوب می تواند جذابیت و گرمای خاصی صرف نظر از رنگ تیره و یا روشن آن به اتاق شما اضافه کند و هنگامی که توسط یک نجار ماهر نیز ساخته  می شود ، پتانسیل بی حد و حصری برای نوآوری در طراحی دکوراسیون داخلی برای شما به ارمغان می آورد! همچنین وسایل دکوری چوبی می توانند احساس طبعیت را در خانه ی شما زنده کنند ! .

اگر در یک  آپارتمان چند طبقه در شهری شلوغ زندگی می کنید ، شاید آرزو داشته باشید که حس طبعیت را در فضای خانه خود به وجود آورید .

استفاده از چوب ها به دلیل رنگ و الگو های جذاب ساختاری ، بهترین انتخاب برای دستیبای به این هدف است .

همچنین چوب ها قادرند بلافاصله پس از اضافه شدن به یک محیط بسته و مرده ، گرما و جذابیت خاصی به آن اضافه کنند.

پایداری

هنگامی که چوب ها به درستی نگه داری و معرق شوند ، به یک گزینه عالی از نظر پایداری تبدیل می شوند و همین باعث می شود که از نظر زیست محیطی، انتخابی ایده آل برای استفاده در منازل باشند.

 چوب ها اگر به شیوه صحیح از طبعیت جدا شوند ، تنها  مصالح ساختمانی تجدید پذیر در اطراف ما می باشند .

علاوه بر این ، ردپای کربن که ناشی از تولید و فرآوری محصولات چوبی است ، به نسبت دیگر مواد ساختمانی  به طرز چشمگیری پایین تر است .

همچنین ، باوجود اینکه 50 درصد وزن چوب خشک از کربن تشکیل شده است ، چوب ها همچنان می توانند کربن بیشتری در خود ذخیره کنند و این نکته ای است که در مبارزه با تغییرات آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است! 

یکی دیگر از دلایلی که چوب ها را به گزینه ای پایدار تبدیل کرده است، این است که به شما این امکان را می دهد که آن ها را از نجار های متخصص در محل زندگی خود خریداری کنید!

این فرصتی خوب برای این است نه تنها از صنعت چوب و نجاری بلکه از اقتصاد محلی خود نیز حمایت کنید! 

تنوع

طیف گسترده ای از رنگ ها و ویژگی های چوب به معنی تنوع بیشتر در سبک ظاهر آن می باشد !

این به معنی تفاوت های ظریف اما قابل توجه بین رنگ دانه ها ، بافت ، ساختار سطحی و برش های مختلف چوب می باشد ! 

 فراتر از شکل و ساختار ظاهری چوب ، تنوع بیشتری در طراحی و ساخت آن نیز توسط نجار های مختلف( بر اساس سلیقه شما و یا خودشان )  وجود خواهد داشت !

همین باعث می شود که شکل و ظاهر چوب در کنار سلیقه نجار و صنعتگر ، به طرحی یگانه و متفاوت تبدیل شود .

درست است که در مورد مبلمان های چوبی کمی یکنواختی ظاهر را شاهد هستیم ، اما مطئمنا برای دستیابی به یک طراحی خلاقانه با حفظ راحتی و دوام آن ، محدودیت های نیز وجود خواهد داشت !

کارایی

برخلاف بسیاری از مواد دیگر ، چوب ها تقریبا در تمام محیط ها ، ظاهری زیبا و لاکچری دارند .

مبلمان های چوبی می توانند بخشی از هر طراحی داخلی باشند : چه مدرن و چه روستیک یا همان روستایی و دیگر وسایل نیز در نهایت ظرافت و زیبایی با آن ها ترکیب می شوند.

ممکن است چوب صمغ خالدار و یا صمغ قرمز را برای میز ناهارخوری و چوب کاج را برای کمد لباس خود در پسندیده باشید، در هر صورت ، می توانید مطمئن باشید که این تنوع در رنگ و نقش چوب ها ، فضایی بی نظیری را برای هر خانه ای به ارمغان می آورندو صدالبته، کارایی محصولات چوبی می تواند بیشتر از فضای داخلی و حتی مربوط به فضای بیرونی نیز باشد !

اگر روی مبلمان خود از روغن های مخصوص برای مقاومت در آفتاب استفاده کنید ، محصولاتی که از چوب جاراه و کاج تهیه شده اند ، ظاهری خارق العاده در باغ و ایوان شما خواهند داشت! 

وسایل دکوری چوبی

صنایع دستی چوبی دستهای جادویی

برای مشاهده و سفارش انواع محصولات چوبی و رزینی به فروشگاه دست های جادویی مراجعه فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه دست‌های جادویی پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

https://www.instagram.com/magicalhands.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید